Avatar billede alluc Nybegynder
25. juli 2008 - 18:03 Der er 11 kommentarer

Hjælp til beløb udskrivelse

Hej Eksperter,

Jeg har en problem på min visordrer.php side.

Jeg kan få den til at vise alle andre informationer end beløbet, som hvergang uanset hvad bare bliver skrevet som 0 kr.

Her er min visordrer.php funktion:
<?

ob_start();

session_start();

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

<head>
<title></title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../stylesheet.css">

</head>

<body>

<center>

<?

    include("../connect.php");

    sqlconnect();

?><?

if(!isset($_SESSION['admin'])) {

    include("login/admincheck.php");

} else {

echo "<br /><table style='border: 1px solid #cccccc;' cellspacing='0' cellpadding='8'>";
echo "    <tr>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>ID</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Ordrenr.</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Navn</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Firma</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Adresse</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Adresse 2</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Postnr.</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>By</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>E-mail</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Telefon</b></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Mobil</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Kvittering</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>Beløb</b></font></td>";
echo "        <td style='background-color: #3D9CD6; border-bottom: 1px solid #cccccc; '><font color='FFFFFF'><b>SLET</b></font></td>";
echo "    </tr>";

$select_ordrer = mysql_query("SELECT * FROM testordrer")

    or die(mysql_error());

    $number_ordrer = mysql_num_rows($select_ordrer);

    if($number_ordrer < 1) {

        echo "";

    } else {

        while($row = mysql_fetch_array($select_ordrer)) {
        $belob = $row['beloeb'] / 100;
        echo "    <tr>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['id'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['ordrenr'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['navn'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['firma'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['adresse'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['adresse2'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['postnr'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['by'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['email'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['telefon'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $row['mobil'] . "</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '><a target='_blank' href='vis_kvittering.php?id=" . $row['id'] . "'>Vis Kvittering</a></td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '>" . $belob . " kr.</td>";
echo "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc; '><a href='slet_ordre.php?id=" . $row['id'] . "'>x</a></td>";
echo "    </tr>";

        }

echo "</table>";

}

?>
Avatar billede coderdk Praktikant
25. juli 2008 - 18:06 #1
var_dump($row);
og se om beloeb er der ;P
Avatar billede alluc Nybegynder
25. juli 2008 - 18:17 #2
hvad for noget ? var_dump($row) hvor finder jeg det ?
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2008 - 18:21 #3
Det skriver du, så det udskriver indholdet af $row.

Ret f.eks.:

$belob = $row['beloeb'] / 100;

til:

var_dump($row);

$belob = $row['beloeb'] / 100;
Avatar billede alluc Nybegynder
25. juli 2008 - 18:27 #4
Så skriver den:
array(32) { [0]=> string(2) "23" ["id"]=> string(2) "23" [1]=> string(5) "43354" ["ordrenr"]=> string(5) "43354" [2]=> string(0) "" ["produkt"]=> string(0) "" [3]=> string(0) "" ["str"]=> string(0) "" [4]=> string(4) "Test" ["firma"]=> string(4) "Test" [5]=> string(13) "" ["navn"]=> string(13) "" [6]=> string(19) "" ["adresse"]=> string(19) "" [7]=> string(0) "" ["adresse2"]=> string(0) "" [8]=> string(4) "" ["postnr"]=> string(4) "" [9]=> string(5) "" ["by"]=> string(5) "" [10]=> string(22) "" ["email"]=> string(22) "" [11]=> string(8) "" ["telefon"]=> string(8) "" [12]=> string(0) "" ["mobil"]=> string(0) "" [13]=> string(0) "" ["beloeb"]=> string(0) "" [14]=> string(1138) "" [15]=> string(2) "OK" ["betalingsstatus"]=> string(2) "OK" }
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2008 - 18:31 #5
["beloeb"]=> string(0) ""
Dette betyder, at "beloeb" er tomt i databasen. Det er derfor ikke en fejl i koden. I hvert fald ikke i den kode, du viser her.
Beløbet bliver aldrig gemt!
Avatar billede alluc Nybegynder
25. juli 2008 - 18:34 #6
hvordan kan det være at det ikke bliver gemt?
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2008 - 18:35 #7
Der er ingen kode, der gemmer det måske? :) Pas.
Avatar billede alluc Nybegynder
25. juli 2008 - 18:43 #8
tror så at problemet ligger i denne fil måske ?! :

Betaling.php
<font size='2' color='#3d9bd6'><b>»</b></font> </span> <span class='overskrift'>Betaling</span><br /><br />

<?

$Error = 0;
Unset($_SESSION['fejl']);

If ($_REQUEST['navn'] == "") {

$_SESSION['fejl'][] = "Feltet 'Navn' må ikke stå tomt<br /><br />";

$Error += 1;

}

If ($_REQUEST['adresse'] == "") {

$_SESSION['fejl'][] = "Feltet 'Adresse' må ikke stå tomt<br /><br />";

$Error += 1;

}

If ($_REQUEST['postnr'] == "" || !is_numeric($_REQUEST['postnr'])) {

$_SESSION['fejl'][] = "Feltet 'Postnr.' må ikke stå tomt og må kun indeholde tal<br /><br />";

$Error += 1;

}

If ($_REQUEST['by'] == "") {

$_SESSION['fejl'][] = "Feltet 'By' må ikke stå tomt<br /><br />";

$Error += 1;

}

If ($_REQUEST['email'] == "") {

$_SESSION['fejl'][] = "Feltet 'E-mail' må ikke stå tomt og skal indeholde et @ (Eks. Test@test.dk)<br /><br />";

$Error += 1;

}

If ($_REQUEST['telefon'] == "" || !is_numeric($_REQUEST['postnr'])) {

$_SESSION['fejl'][] = "Feltet 'Telefon' må ikke stå tomt og må kun indeholde tal<br /><br />";

$Error += 1;

}

If ($Error != 0) {

  header("location:index.php?side=kassen");

}

$kvittering = "<table cellspacing='0' cellpadding='10'>";
$kvittering = $kvittering . "    <tr>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc;'><b>Varenr.</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc;'><b>Beskrivelse</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc;'><b>Størrelse</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc;'><b>Pris</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc;'><b>Antal</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #cccccc;'><b>Pris i alt</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "    </tr>";

  foreach($_SESSION['kurv'] as $value) {

    $sel = mysql_query("SELECT * FROM produkter WHERE id='$value[0]' LIMIT 1") or die(mysql_error());
    if(mysql_num_rows($sel) == 1){
        $row = mysql_fetch_array($sel);

$kvittering = $kvittering . "    <tr>";
$kvittering = $kvittering . "        <td>" .$row['id']. "</td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td>" .$row['produkt']. "</td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td>" .$value[3]. "</td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td>" .$row['pris']. ",00 kr.</td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td>" .$value[1]. " stk.</td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td>" .$value[2]. ",00 kr.</td>";
$kvittering = $kvittering . "    </tr>";

$KvitteringWin32 .= $row['id'] . ", " . $row['produkt'] . ", "  . $value[3] . ", " . $row['pris'] . ",00 DKK, " . $value[1] . " stk., i alt " . $value[2] . ",00 DKK\r\n\r\n";

        $totalPrisKvit += $value[2];

        }

    $totalPrisKvit += 30;

$kvittering = $kvittering . "    <tr>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #CCCCCC'><b>Fragt:</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #CCCCCC'>&nbsp;</td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px solid #CCCCCC;'>30,00 kr.</td>";
$kvittering = $kvittering . "    </tr>";

$kvittering = $kvittering . "    <tr>";
$kvittering = $kvittering . "        <td><b>Total: </b></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td></td>";
$kvittering = $kvittering . "        <td style='border-bottom: 1px double #CCCCCC; border-bottom-style: double;'><b>" .$totalPrisKvit. ",00 kr.</b></td>";
$kvittering = $kvittering . "    </tr>";
$kvittering = $kvittering . "</table>";

$KvitteringWin32 .= "--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n";
$KvitteringWin32 .= "Fragt:                                                  30,00 DKK\r\n\r\n";
$KvitteringWin32 .= "--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n";
$KvitteringWin32 .= "\r\n\r\nTotal pris:                                              " . $totalPrisKvit . ",00 DKK";

If ($_SESSION['kurv']) {

    foreach($_SESSION['kurv'] as $value) {

        $totalPris += $value[2];

    }
    $totalPris += 30;
$totalPris = $totalPris * 100;
}

srand(time());
$random = (rand()%99999);

$ordernumber = $random;

$_SESSION['AdresseOplysninger'] = Array(
    'kvittering' => $kvittering,
    'totalPris' => $totalPris,
    'ordernumber' => $ordernumber,
    'firma' => $_REQUEST['firma'],
    'navn' => $_REQUEST['navn'],
    'adresse' => $_REQUEST['adresse'],
    'adresse2' => $_REQUEST['adresse2'],
    'postnr' => $_REQUEST['postnr'],
    'by' => $_REQUEST['by'],
    'email' => $_REQUEST['email'],
    'telefon' => $_REQUEST['telefon'],
    'mobil' => $_REQUEST['mobil'],
    'kvitteringWin32' => $KvitteringWin32);
$query_insert = mysql_query("INSERT INTO testordrer (ordrenr, firma, navn, adresse, adresse2, postnr, `by`, email, telefon, mobil, kvittering, beloeb) VALUES ('" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][ordernumber] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][firma] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][navn] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][adresse] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][adresse2] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][postnr] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][by] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][email] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][telefon] . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][mobil] . "', '" . str_replace("'", "`", $_SESSION['AdresseOplysninger'][kvittering]) . "', '" . $_SESSION['AdresseOplysninger'][totalpris] . "')")

or die(mysql_error());
$ordernumber = mysql_insert_id();
?>

<FORM NAME="Betaling" ACTION="" METHOD="POST" TARGET="_TOP" AUTOCOMPLETE="OFF">

<!--<input type="hidden" name="Testtransaction" value="D">
<input type="hidden" name="Merchant" value="">-->

<input type="hidden" name="Merchant" value="">

<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Amount" VALUE="<? echo $totalPris ?>">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Currency" VALUE="208">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Accept" VALUE="">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Decline" VALUE="">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Ordernumber" VALUE="<? echo $ordernumber ?>">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Emailresponse" VALUE="">

<!--<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Emailresponse" VALUE="">-->

Kortnummer:<br />
<INPUT TYPE="Text" NAME="Cardnumber" SIZE="19" />
<br /><br />
Udløbsdato (mm/åå):<br />
<INPUT TYPE="Text" NAME="Expmm" SIZE="2" />
<INPUT TYPE="Text" NAME="Expyy" SIZE="2" />
<br /><br />
Kontrolcifre:<br />
<INPUT TYPE="Text" NAME="CVC" SIZE="3" />
<br /><br />
<INPUT TYPE="Reset"><INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Forts&aelig;t">
</FORM>

<?

?>
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2008 - 18:49 #9
Så skulle fejlen vel ligge heromkring:

If ($_SESSION['kurv']) {

    foreach($_SESSION['kurv'] as $value) {

        $totalPris += $value[2];

    }
    $totalPris += 30;
$totalPris = $totalPris * 100;
}

Din kode prøver i hvert fald fint at gemme beløbet, men hvis nu f.eks. din $_SESSION['kurv'] er tom..

Du kan dog prøve denne kode i stedet for den bid, jeg skrev ovenover:

If ($_SESSION['kurv']) {

    $totalPris = $totalPrisKvit;

    foreach($_SESSION['kurv'] as $value) {

        $totalPris += $value[2];

    }
    $totalPris += 30;
$totalPris = $totalPris * 100;
}

Jeg har nemlig en mistanke om, at det er variablen $totalPrisKvit, som skulle bruges.
Avatar billede alluc Nybegynder
25. juli 2008 - 19:09 #10
synes ikke lige det gør nogen forskel?!
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2008 - 19:15 #11
Ok, så er det ikke til at sige.