Avatar billede michaelrar Seniormester
27. juli 2008 - 18:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Abonnementfakturering til forening søges

Hej
Søger et program, som på baggrund af en indmeldelsesdato og og et periodevalg (eks. 3, 6 el. 12 måneder) kan udskrive faktura løbende, uden man skal gøre mere end højest nødvendigt.

Eks. et medlem indmeldes i en forening 28. februar 2008 med et 6 måneders kontingent.
Kasseren skal så kunne udskrive kontingentopkrævninger (faktura) som forfalder i en given periode f.eks. august måned 2008, hvor ovenstående så automatisk kommer med ud. Gerne med angivelse af periode 29. august 2008 - 28. februar 2009 ect....
Programmet behøves ikke at være gratis, blot det er til at komme til for fornuftige penge for en lille forening.
gode ideer, input med mere modtages med kyshånd
Avatar billede supertekst Ekspert
27. juli 2008 - 18:31 #1
Mulighed:

Hvis I råder over Microsoft Office-pakken, kan der konstrueres et system til varetagelse af dette og kan udbygges efter ønske.

Værktøjet vil være VBA (programmeringssproget til Officepakken).
D.v.s. at man f.eks. kan anvende Access til medlemsdata, Word til faktura-udskrivning og Excel til statistik.

Hvis interesseret - så er du velkommen til at kontakte: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. juli 2008 - 19:04 #2
eller måske vig foreningsprogram
(ka' godt li gratis *GG)
http://www.vigforeningsprogram.dk
Avatar billede michaelrar Seniormester
27. juli 2008 - 19:13 #3
Hej Cool m f.
Har kikket på vigforeningsprogram, men kan ikke umiddelbart se det kan klare en løbende abonnementfakturering. Er det noget du ved lidt mere om ?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. juli 2008 - 19:40 #4
prøv at kaste et blik her, ligner det du søger:
http://vigforeningsprogram.dk/support/indbetalinger.htm

men nej, det er ikke noget jeg ved ret meget om, og dem jeg har installeret det for er pt på ferie.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juli 2008 - 22:43 #5
Nogen afklaring?

Hvis nej, står tilbudet stadig ved magt - udarbejder gerne en model u.b., hvis interesse, som der så kan tages stilling til.
Avatar billede michaelrar Seniormester
29. juli 2008 - 08:51 #6
Hej Supertekst

Jeg er bestemt stadig meget interesseret. Har leget lidt med vigforeningsprogram (samt flere andre tidligere), men ikke lige fundet det der passer mig. Et VBA baseret program vil også passe mig strålende, da jeg selv behersker dette på rimeligt niveau, men er desværre er jeg en novice i Access. Så en hjælp til at komme igang vil være rigtig godt.
Inden du gør for meget er jeg dog nødsaget til, at kende de økonomiske rammer inden vi kaster os ud i det, da vi er en forening med begrænsede midler.
Er det ikke det smarteste, at tage kontakten direkte ? I så fald kan du smide mig en mail på ssmcFJERNDETTE@hulmur.dk
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juli 2008 - 09:32 #7
Mail er afsendt...
Avatar billede mariaf Juniormester
31. juli 2008 - 21:20 #8
Vig foreningsprogram er der ingen, der kan konkurrere med. Jeg er svoren C5-tilhænger, men på det område anbefaler vi Vig. Vi kan ikke gøre det bedre, når programmet er gratis.
Vil du noget, der koster penge, så kan C5 med et tillægsmpdul. Du er meget hurtigt op i 10.000 kr.
Avatar billede michaelrar Seniormester
26. maj 2011 - 20:50 #9
Spørgsmål lukkes, da det er klaret med alternativ løsning. Takker for alle de indlæg der har været og beklager tråden ikke er lukket tidligere. Mvh. Michael