Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 12:25 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Ang købelov for firmaer

Hej!
Vi står og har lidt stress på, da der starter ny mand om en uge. Vi har i den anledning selvfølgelig bestilt ny pc, software osv.
MEN da vi modtager PCen fra getmore, har grafikkortet (8800GT) rykket sig løst og har ødelagt flere komponenter indeni.
Nu har vi så sendt den tilbage til Getmore, som nægter at refundere penge, da vi som firma ikke har fortrydelsesret. De nægter også at ombytte.

Spørgsmålet er så:
Når man som privat modtager en defekt vare har man krav på at hæve handlen. - Har man ikke det som firma?

Hvor læser man om firmaers rettigheder? - forbrug.dk er for mig at se primært for private.

På forhånd tak.
Avatar billede drbean Nybegynder
28. juli 2008 - 12:37 #1
Jeg har stået i samme situation. Du er som udgangspunkt dårligere stillet som firma. Du har ikke dine 14 dages fortrydelses ret når du handler over nettet.

Men om et firma kan få ophævet handlen vis en varer er defekt ved jeg ikke. Siger de at det er jer selv der har ødelagt pc'en?
Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 12:51 #2
Nej det siger de ikke. Jeg kontaktede dem også da jeg modtog maskinen, for at spørge om jeg selv måtte se om jeg kunne redde den. Det fik jeg dem til at bekræfte på mail, var ok.
Men det kan ikke passe at man som erhvervsdrivende ikke kan hæve et køb, når man har modtaget en defekt vare?
Nogen som kender reglerne, eller ved hvor man finder dem`?
Avatar billede ebea Ekspert
28. juli 2008 - 13:09 #3
Hvis du læser følgende Link, vil du opdage at du faktisk ikke er meget ringere stillet, end andre privat forbrugere, afhængig af hvordan sælger har udformet sine salgsbetingelser.

http://www.danskerhverv.com/1+JuraRaadgivning/1.14+Erhvervsvilkaar/1.14.09+Koebeloven/1.2.16+Koebelov.htm?mode=Print
Avatar billede kelderkold Nybegynder
28. juli 2008 - 13:48 #4
Der findes ikke de samme muligheder for firmaer og foreninger som for private, dit firma har ingen rettigheder mht til returret eller fortrydelsesret.

Man betragter handel mellem 2 firmaer som 2 professionelle handlende der står overfor hinanden og derfor er der ingen regler af de ovennævnte der gælder.

Privates handel med firmaer betragtes som handel mellem 2 uligeværdige og derfor giver loven beskyttelse til den svage part.

Men som beskrevet i linket fra ebea skal sælger inden salg til jer have oplyst salgsbetingelser.

til mindre virksomheder kan jeg anbefale at købe i sit private navn, jeg har et af mine firmaer registreret med mit navn og kan derfor handle som privat og trække det hele fra, dette har også givet mig en besparelse på over 10.000 årligt på en bil forsikring.
Avatar billede ebea Ekspert
28. juli 2008 - 14:06 #5
>kelderkold< Det er nu ikke rigtigt hvad du skriver, at et firma ingen rettigheder har; Det er det der kaldes "handelskøb" køb mellem 2 virksomheder.

Her er et lille udpluk af regelsættet.

Forbrugerkøb:
Reglerne om reklamationsfristen er forskellige i forbrugerkøb og handelskøb.
Forbrugerkøb: Købeloven opererer med en relativ og en absolut reklamationsfrist. Den relative reklamationsfrist siger, at såfremt en forbruger ønsker at påberåbe sig en mangel, skal dette ske inden rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglen. Gives meddelelse inden 2 måneder efter forbrugeren har opdaget manglen, er dette altid rettidigt.
Den absolutte reklamationsfrist er på 2 år, hvorfor mangler, der ikke er påberåbt inden 2 år efter varen er overgivet, ikke kan gøres gældende.

Handelskøb:
I handelskøb kan købeloven fraviges ved aftale. Dvs. sælger har mulighed for frit at bestemme hvilken indeståelse/forpligtelse, man ønsker i forbindelse med salg. Dette sker typisk i sælgers salgs- og leveringsbetingelser. Bemærk at salgs- og leveringsbetingelser kun kan indgå i aftalegrundlaget, såfremt det fremsendes til køber, før aftalen accepteres. Der er således ikke nok at fremsende salgs- og leveringsbetingelser sammen med faktura, ordrebekræftelse eller lign.

Såfremt andet ikke er aftalt, bestemmer købeloven en relativ reklamationsfrist, hvor køber straks skal give sælger meddelelse om påberåbelse af en mangel. Den absolutte reklamationsfrist er på 2 år.
Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 14:34 #6
Tak for svarene.
Kelderkold:
Jeg har også netop bestilt en ekstra computer ved føniks i eget navn, således jeg har mulighed for at bruge de 14 dages returret.- Jeg kan næsten ikke forestille mig, at getmore, ikke har udformet det så fordelagtigt for dem selv som overhovedet muligt.Jeg har nok ikke så meget at stille op. Det var så sidste gang vi postede penge i et firma.
Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 14:34 #7
i det firma** hehe
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2008 - 15:31 #8
Nu skal vi lige skelne mellem 2 ting.

Fortrydelses ret:

det er naar man fortryder et koeb - varen er perfekt, men man kan ikke lide farven
eller man vil hellere bruge pengene paa oel

det er kun noget som privatre har - firmaer har ikke fortrydelses ret

Reklamation:

det er naar varen er defekt

det har baade private og firmaer

man kan ikke forlange handlen ophaevet men man kan forlange at faa den vare man
har betalt for

hvis leverandoeren naegter dette med henvisning til at det er et firma koeb, saa
boer I hive dem i retten - naturligvis skal I ikke betale for en defekt vare
Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 15:58 #9
Ja, og idet jeg har købt en mobiltelefon privat, som var defekt da jeg fik den. Så har jeg ret til at gå ind i butikken og sige, at jeg vil hæve købet, eller kræve den ombyttet.
Spørgsmålet er om man har mulighed for at gøre det samme, som firma?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2008 - 19:34 #10
*host host*
Firmaet http://www.getmore.dk har haft extremt meget rod og dårlig omtale, før i tiden (op til ca. for ½ år siden).
Jeg og mange andre har haft mange sager kørende igennem http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.getmore.dk for at få rettet op på problemerne.

Derfor:
Tag direkte kontakt e-maerket.dk og forklar om problemet. Det er bl.a. det eneste som forhandleren (getmore.dk) har respekt for.
Alternativt tag direkte kontakt til producenten af varen - fordi, i gentagende tilfælde, fratages forhandleren at sælge producenten varer. Også dette har forhandleren selvfølgelig stor respekt for.

Desuden: Hvis du har købt en defekt vare, burde salgsstedet bare ombytte varen (uanset om du er firma- eller privat-kunde), fordi der er fabriksgaranti på produktet. Det koster jo ikke forhandleren éen eneste krone.

PS:
Inde på http://www.trustpilot.dk/review/www.getmore.dk står firmaet opført som en pålidelig forhandler, men denne sag (og mange andres sager også) sår stor tvivl om rigtigheden af dette...
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2008 - 19:40 #11
...det er også underligt, at getmore.dk gentagende gange har opført forbløffende lave priser på varer/produkter, som de (selvfølgelig) alligevel ikke kunne levere.
Præcis hvorfor, har jeg ingen ide om.

Efter min egen sag, sammen med e-maerket.dk, har jeg omdøbt getmore.dk til:
getNOmore.dk

Tip:
Prøv at google lidt på lign. sager.  ;-)
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
28. juli 2008 - 19:50 #12
Jeg har som virksomhed fået 2 ting ombyttet ved SHG i år. Det var der ingen problem i, dog skulle jeg ikke have pengene retur men en anden vare.

GetMore har jeg lige nu noget til afsendelse som har ventet 11dage selvom det på siden stod opført som værende på lager.

Det kunne godt være man skulle droppe Getmore fremover, men hvem er så stærk inden for Netværks produkter som SHG ikke er ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2008 - 19:59 #13
Jeg bruger selv PRCdata.dk som er meget hjælpsomme. De bytter/tilbagefører med et smil. :-)
Men om de kan levere og/eller har erfaringer med Netværks produkter, aner jeg ikke.

Men jeg tror at langt de fleste forhandlere er reelle nok - de skal jo leve af deres forretning.

PS:
Hvis du vil aflyse en handel (og være 100% sikker på at forhandleren ikke bare trækker pengene og sender varen, trods din aflysning), så tag direkte kontakt til banken, og bed dem om IKKE at sende penge til forhandleren. Så bliver handlen automatisk slettet. ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2008 - 20:59 #14
http://getmore.dk/information/requirements.asp

Jeg kan ikke finde en skid om hvad proceduren er når købet er B2B som i dette tilfælde...

Burde de ikke skrive om dette?
Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 22:26 #15
Det skulle man mene. De virker dybt korrupte. Faktisk smed de røret på idag, da jeg ringede for at klage. Det er utroligt sådan et firma får lov at overleve.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2008 - 23:10 #16
Som erhvervsdrivende har du 1 års garanti ved b2b køb.
Benyt den til at få maskinen ordnet.
Avatar billede amd Nybegynder
28. juli 2008 - 23:25 #17
Joh.. det er også meget fint. Men maskinen er bestilt fra lang tid siden. Leveringstiden er trukket ud i lang tid. Så modtog vi den i ovenstående tilstand sidste uge, og sendte den tilbage. Nu vil de bruge 2-3 uger på at reparere den. Der starter ny mand, som skal bruge den på Mandag. Det er ikke så fedt. Derfor har vi bestilt en ny, og står dermed med en computer i overskud. Takket være GetMore.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
29. juli 2008 - 07:08 #18
Jeg har da aldrig hørt om, at bare fordi man er virksomhed skal acceptere, at betale for defekte varer.

På Getmores hjemmeside: http://www.getmore.dk/information/requirements.asp?#part7

Send skidtet til reparation og sælg den efterfølgende, så sparer du da lidt.

Hvis de ikke vil reparere den så kør sagen via advokat.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 09:34 #19
amd:

Vedr. getNOmore:

Tag direkte kontakt http://www.e-maerket.dk og forklar om problemet.
I mit tilfælde, tog e-maerket.dk samme dag kontakt til getNOmore.dk, og fik ordnet tingene.

Tag også direkte kontakt til producenten af varen - fordi, i gentagende tilfælde, fratages forhandleren at sælge producenten varer. Også dette har forhandleren stor respekt for.

Drop at tage yderligere kontakt til getNOmore, det er spild af tid (som du også selv har fundet ud af nu)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 09:36 #20
*host host*

...har I bestilt en ny PC hos getNOmore...???
Avatar billede amd Nybegynder
29. juli 2008 - 10:55 #21
Hehe nej. Det er nok det der absolut sidst ville falde mig ind ;)
Har bestilt en ny ved føniks. Jeg vil tage kontakt til e-handelsfonden så snart jeg lige har tingene oppe at stå her:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2008 - 20:50 #22
Kommentar: extend
"PS:
Inde på http://www.trustpilot.dk/review/www.getmore.dk står firmaet opført som en pålidelig forhandler, men denne sag (og mange andres sager også) sår stor tvivl om rigtigheden af dette..."

Næh det syntes jeg ikke det gør!

amd - ring til getmore og snak med Direktør Kaiser Raja.
Han kan hjælpe dig er jeg 100% sikker på.

Lad os bare sige at jeg kender manden, men arbejder ikke for Getmore eller søsterfirmaer til Getmore...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2008 - 20:51 #23
P.s.
De fik suspenderet e-handelsmærket sidste år for sager der ligner denne....
Avatar billede amd Nybegynder
29. juli 2008 - 21:02 #24
Jeg vil sige, at det firma dårligt er værdigt, at bruge mere energi på. - Jeg har klaget gentagende gange over mail. Ligeledes har jeg forsøgt at ringe til dem, og klage. Dette har været HELT uden resultat. Tværtimod har jeg fået smækket røret på. Det har jeg ingen respekt for. Lad os håbe chefen får øjnene op for det på et tidspunkt
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2008 - 21:40 #25
kaiser@getmore.dk  - Direktøren.

Så er det bare om at skrive en mail.
Du kan sætte e-handelsmærket på som CC på din mail: forbruger@e-handelsfonden.dk
Avatar billede amd Nybegynder
29. juli 2008 - 22:07 #26
Tak for det. Vi skriver til dem imorgen engang :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 22:41 #27
john_stigers:

Synes du selv, at kommentaren fra brugeren "amd" her: (@ 29/07-2008 21:02:47) ligner de positive anbefalinger, som står inde på http://www.trustpilot.dk/review/www.getmore.dk  ???
Hvordan vil du forklare sammenhængen imellem de 2 ting?

Og det er da besynderligt, brugeren "amd" pludselig skal til at skrive til direktøren selv, og ikke til deres alm. kundeserviceafdeling, for at snakke om et alm. køb.
getNOmore.dk´s alm. kundeserviceafdeling virker måske ikke mere...?

Et højst besynderligt og utroværdigt firma, som også jeg har haft et laaaaangt tovtrækkeri med tidligere. *thumbs down*
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 22:51 #28
amd:

Jeg fristes til at gentage det som står her: @ 29/07-2008 09:34:15

Og lad os høre hvad der sker af udvikling i sagen. :-)
Avatar billede amd Nybegynder
29. juli 2008 - 23:04 #29
Afgjort vil vi tage kontakt til GetMore. Dog Har vi tabt hvad der kan tabes. En ny computer er bestilt, og derfor får jeg ikke meget ud af at fortsætte kampen. En principsag, måske. Dog føler jeg efterhånden det er spild af tid. Lad os se hvad vi får ud af at kontakte den kære Direktør. Kan vi få refunderet pengene vil det selvfølgelig være fantastisk.
Hvad mere vigtigt er, at der spredes et budskab, eller advarsel om man vil, mod firmaer, der driver forretning på den måde. Det er langt fra acceptabelt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2008 - 23:23 #30
EXTEND - jeg skal ikke forklare noget vedr. sammenligninger på trustpilot og en enkelt kundes uheldige episode.
Dem findes der tusindvis af, og det er kun en lille procentdel men hører om. Til gengæld er der en meget stor procentdel hvor handlen kører upåklageligt.
Trustpilot bruges til at man som kunde kan vurdere om man vil handle ved de firmaer der er opført på denne. Jeg har kigget vurderingerne igennem, og de fleste dårlige ved Getmore er at de er for optimistiske vedr. lev. tider.
Dvs. får de at vide at en given vare har ukendt lev. hos distributøren, så sætter de en dato på de selv finder på. Tit viser det sig at varerne er sværere at skaffe pga. komponentmangel, så her er lev. tiden ukendt/ubekræftet. Getmore kender bare ikke disse ord...

Jeg er sikker på at der er sket en misforståelse i kommunikationen mellem Getmore og amd!!!

"Og det er da besynderligt, brugeren "amd" pludselig skal til at skrive til direktøren selv, og ikke til deres alm. kundeserviceafdeling, for at snakke om et alm. køb.
getNOmore.dk´s alm. kundeserviceafdeling virker måske ikke mere...?"

Svar:
Det jeg skriver er altså kun forslag i det tilfælde at de mener de har ret, hvilket de ikke har.
Men når telefonkontakt ender med at man får røret smækket på, er der noget galt et sted. Derfor tager man ikke kontakt til kundeserviceafdeling, for det er sikkert her amd har prøvet at få røret smækket på.

Du nævner selv deres kundeservice afdeling, så hvorfor ikke omkring direktøren før kontakten til e-mærket?
Du kan stole på at Direktøren løser ikke denne opgave selv, men han besvarer sikkert mail med kundeservice på som CC med besked på at få rettet problemet!

Ser ingen grund til at kontakte e-mærket uden at Getmore er med på en kopi af mail!
Avatar billede amd Nybegynder
29. juli 2008 - 23:36 #31
Næh.. Man kan vist med rette sige, at GetMore har haft deres chance for at yde den retmæssige service. De har absolut fået deres advarsler. Hvis ikke det er berettiget at kontakte E-Mærket efter den kontakt jeg har haft med dem, ved jeg sku ikke hvad der skal til. De har skabt sig tilpas meget, og været tilpas urimelige, til at det burde koste dem en del troværdighed.
Avatar billede amd Nybegynder
30. juli 2008 - 11:15 #32
Så må vi se om Kaiser vil svare.

Jeg skriver til dig, da vi har et udestående med dit firma, i forbindelse med en handel, som efter vores overbevisning er gået noget i vasken!
Efter flere forsøg på at tale med jeres kundeservice både via mail og telefon, må vi konstatere, at det er forgæves. Faktisk opleves der blot at røret bliver smækket på, når vi ringer for at brokke os. Dette kan umuligt være hensigten i et firma, jeg går ud fra, du forsøger at køre seriøst.
Problemet er, at vi fra nu lang tid siden, bestilte 2X24” Eizo skærme, en computer og lidt andre småting. Efter leverancen var udskudt mange gange dukkede vores forsendelse endelig op i sidste uge. Computeren skal bruges til en medarbejder, der starter på mandag.  – MEN da vi modtog computeren kunne vi beklageligvis konstatere, at grafikkortet havde rykket sig løst grundet dårlig montage, og havde ødelagt flere komponenter indeni computeren. Derfor sender vi computeren tilbage, med henblik på at få pengene tilbage, eller få den ombyttet med det samme. – Dette afviser jeres supportafdeling konsekvent.
Jeg synes det er en utrolig dårlig kundeservice. Vores problem står i, at vi får en ny Arkitekt ind på Mandag, som skulle have brugt denne computer. Det eneste I tilsyneladende har tænkt jer at gøre, er at reparere den vare vi modtog som defekt, i løbet af 2-3 uger. Derfor er vi grundet dårlig behandling ved jer, nødsaget til, at købe en ekstra computer til på mandag, som vores nye mand kan bruge. På samme tid med, vi stadig har købt og betalt en computer, vi nu intet har at bruge til, ved jer.
Er det jeres definition på god forretningsmoral? – Jeg håber ikke det er din intention som Direktør, at jeres kunder skal behandles på denne måde – det mister man kunder på i løbet, for ikke at tale om, at I røvrender os direkte i det tilfælde her.
Vi har modtaget en computer, efter FOR lang tids ventetid, som er defekt. Det eneste i er behjælpelige med, er at reparere den i løbet af 2-3 uger. - Det er uacceptabelt, når det skal bruges i firmasammenhæng.
Jeg har fået din mail-adresse igennem et IT forum, hvor de desværre også havde en meget negativ opfattelse af jeres forretningsmetoder. Dette håber jeg selvfølgelig du vil udbedre ved, at refundere beløbet snarest.
Mailen er sendt som cc til e-handelsfonden, da jeg kunne forstå, jeg ikke var den eneste med problemet, og derfor mener de bør underrettes.

Til info er der tale om ordre nr. 962729

Med venlig hilsen
Mathias Møller Salomonsson
NN-S Arkiteker ApS
Tlf. 60134785
Avatar billede ebea Ekspert
30. juli 2008 - 13:19 #33
>amd<  Ikke for at jeg skal blande mig i den debat du har igang her, som sådan, selv om jeg har været inde over, med et Link til dig omkring det juridiske i det der hedder "handelskøb"

Men at du ligger personlig korrespondance fra en verserende tvist imellem 2 firmaer, ud til offentlig skue i et Forum, indeholdende både navn og tlf. på dig, samt ordre nummer på modpartens salgs papirer, kan for dig få nogle uheldige konsekvenser rent juridisk, hvis du forventer at gå længere i sagen, og er en noget uheldig måde at gribe tingene an på.
Avatar billede amd Nybegynder
30. juli 2008 - 13:28 #34
Jeg kan ikke se problemet i at lægge det ud offentligt, hvis ikke GetMore har noget at skjule. Folk må gerne kontakte mig, hvis de føler de har noget at snakke med mig om.
Avatar billede amd Nybegynder
30. juli 2008 - 15:12 #35
Så kom der svar fra E-handelsfonden. De er afgjort af den overbevisning, at vi har krav på at få hævet købet. Derfor har de taget kontakt til getmore. - Så det var ikke nogen dum løsning, du har anbefalet John_Stigers :)
Avatar billede amd Nybegynder
30. juli 2008 - 18:03 #36
Nå. Jeg har vist fået besvaret mit spørgsmål - vi har ret til ombytining / ophæve køb, da vi har modtaget varen med en væsentlig mangel.
Jeg vil sige tak for jeres interesse. John_Stigers -> hvis du smider et svar. Andre, der vil have points?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 19:33 #37
*host host*

Det var bestemt ikke brugeren "john_stigers" som anbefalede dig at tage kontakt til http://www.e-maerket.dk - tværtimod!
Han ville derimod have dig til at skrive direkte til direktøren fra getNOmore.dk
Det gjorde han her: @ 29/07-2008 20:50:13

Men det var mig som anbefale dig at tage direkte kontakt til http://www.e-maerket.dk fordi jeg selv har været samme tur igennem.
Det gjorde jeg her: @ 29/07-2008 09:34:15

Og jeg er glad for at høre, at du endelig fik gang i sagerne via http://www.e-maerket.dk . :-)
Som jeg sagde: Det er åbenbart det eneste som de har respekt for.
Avatar billede amd Nybegynder
30. juli 2008 - 20:32 #38
Okay, ja var I vist enige om. Jamen tak for det ihvertfald. Du er også velkommen til at smide et svar, hvis du vil have del i pointsne ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2008 - 20:33 #39
*host host*

Nej jeg anbefalede at sætte E-handelsfonden på som CC på den direkte mail til direktøren for Getmore.

Det er vist også det han gjorde?
Men hvis det er et problem at jeg får point for at han brugte min løsning, så lav du bare et svar :)

(Desuden mener amd vist at have fået så meget hjælp at vi alle har fortjent point ;))
Avatar billede amd Nybegynder
30. juli 2008 - 23:39 #40
Det jo altid svært at fordele points, når alle har deltaget lidt som her.
Det må i slås om;)
Avatar billede amd Nybegynder
31. juli 2008 - 12:52 #41
Til GetMores forsvar skal det dog siges, at jeg nu har fået fat i en, som yder tilfredsstillende service ;)
Har modtaget computeren igen, dog med samme fejl - grafikkortet tumler rundt inden i. Så han sender mig fragtbrev, og returnerer pengene, når den er modtaget.
Avatar billede amd Nybegynder
31. juli 2008 - 12:53 #42
Hvis ingen andre smider svar, så får John_Stigers points i aften.
Avatar billede amd Nybegynder
31. juli 2008 - 17:36 #43
tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 20:20 #44
Velbekommen.
Men ingen points til mig, tak.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 20:28 #45
john_stigers:

Nej, jeg anbefale ikke brugeren "amd" at tage kontakt til forhandleren - hverken til direktøren, til kundeservice eller at bruge "CC på mailen: forbruger@e-handelsfonden.dk"

Jeg anbefalede derimod "amd" at gå direkte til http://www.e-maerket.dk, for det var det eneste som hjalp mig, dengang jeg havde problemer med forhandleren, som ikke var til at komme i kontakt med.
Men det virkede til gengæld også lige med det samme! :-)
Kun igennem http://www.e-maerket.dk, fik jeg løst mit daværende problem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2008 - 22:01 #46
Ja men nu var www.e-maerket.dk på som CC og det havde også en positiv effekt :)

http://www.eksperten.dk/spm/840061 - vi deler :)