Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WordPress 2.6

Hej,

Jeg er ved at sætte WordPress op i min egen kode/template bestående af en XHTML/CSS skabelon.

Jeg er løbet ind i nogle problemer.
- Faste billedelementer i skabelonen samt galleriet inde i WP virker ikke/Vises med et "billede-kan-ikke-findes" ikon?
- Min skabelon er delt op i 4 PHP filer (Header, footer, index og sidebar.php) hvor index.php smelter filerne sammen. Dette giver nogle problemer i form af tegnsætning Æ, Ø og Å. Hvordan laver jeg så alle 4 dokumenter kan finde stylesheetet og bruge Æ,Ø og Å?
- Mange af de såkaldte WP Template Tags skal køre inde i det som bliver kaldt "The Loop" men loppet findes kun i min Index.php fil hvor jeg poster nye indlæg. Hvad med de Tags i min Sidebar.php fil som også skal køre inde i "The Loop" men ikke har mulighed for det da de er en del af Sidebar.php og ikke Index.php. Jeg ønsker p.t. at få "Nyeste indlæg, Nyeste kommentarer og Kategorier" vist i min Sidebar.php.

Hvis der er nogle WP hajer derude som kan svare på ovenstående vil det være en stor hjælp! :))
Avatar billede buttersi Nybegynder
29. juli 2008 - 13:29 #1
Jeg havde også det samme problem når jeg uploadede billeder. Men fandt en løsning på deres hjemmeside som jeg selvføgelig ikke kan finde nu. Men jeg downloadede en "functions.php" fil og replacede den med den gamle. Og nu virker det. Jeg kan sende dig filen på mail hvis du ik selv kan finde den.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 14:02 #2
Ah okay. Jeg tror functions.php filen ligger i "Default-themen". Skal den bare ligge i samme bibliotek som mit eget theme og skal der laves et kald på filen fra evt. min index.php fil eller virker det bare?

Har du oplevet nogle af de andre fejl jeg beskriver?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 10:38 #3
lukker