Avatar billede kitteq Nybegynder
04. august 2008 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny pc til redigering

Jeg er på udkig efter en ny pc, men er ikke sikker på hvad jeg skal gå efter.

Samle-selv løsninger er ikke en mulighed, det magter jeg ganske enkelt ikke.

Pc'en skal bruges til redigering af billeder, video, hjemmeside og grafisk design.
Jeg spiller overhovedet ikke, så det er ikke en faktor der skal tages i betragtning.

Jeg ved det er low-end computere men jeg har bl.a. kigget på den acer bilka har på bud denne uge
http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153&pageid=2#/page2/
Da jeg ikke helt ved hvad jeg skal bruge(ud over ram *s*) så har jeg lidt svært ved at se om jeg køber noget jeg ikke skal bruge og burde bruge penge på noget andet.

Budgetet ræker desværre ikke så langt. Så maks 5-7000,-
Avatar billede darrich Novice
04. august 2008 - 12:33 #1
Hvad programmer skal du køre med?
Avatar billede kitteq Nybegynder
04. august 2008 - 12:43 #2
Jeg kommer fortrinsvis til at bruge adobe cs3 pakken
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. august 2008 - 16:14 #3
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1416366_(Wupti2).html
stor harddisk, masser af ram
Avatar billede kitteq Nybegynder
04. august 2008 - 17:18 #4
Hmmm reinelt, godt bud. Men skærmene på bæbare kan ikke leve op til det jeg har. Derfor er det kun stationær jeg leder efter.

Men tak.
Avatar billede darrich Novice
05. august 2008 - 08:29 #5
Tung billedbehandling kræver meget det samme som spil, nemlig hurtig harddisk, godt med ram og et godt grafikkort.

Et godt sted at kigge pc priser er www.edbpriser.dk
Bruger den selv.
Du får generelt mere for pengene ved ikke at købe "mærkevarer pc'ere".

http://www.edbpriser.dk/Products/Listsubcategories.asp?ID=1
Vælg samlet uden skærm

Jeg har fundet følgende som foreslag til dig, da jeg mener du får meget for pengene med den konfiguration.

Processor Intel Core 2 Duo E6750 / 2.66GHz / FSB1333Mhz 4MB
Bundkort    ECS G31T-M2 S-775
Ram    4096, DDR II SDRAM PC2-6400
Grafik    512MB GeForce 8800GT PCI-E TV-OUT/DVI
Harddisk    500GB Fluid 7200 rpm SATA2
Netkort    10/100 Mbit netkort
Lydkort    7.1 CH lyd
Backup    20x DVD Brænder + - Dual Layer
Kabinet    ATX Miditower, 500 Watt PSU Sort/Sølv
Software    Diverse Drivere
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid 1-2 dage
Pris uden moms 4.533 kr.
Pris med moms 5.666 kr.

Direkte link
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=2461

Den ram som sidder i standard er pc2-6400 er 800 MHz
Du kan med fordel bede om at få pc2-8500 DDR II SDRAM (1066 MHz), som er understøttet af bundkortet, og giver en del i performance.
Ca. 400-500 kr ekstra men omkring plus 10% i performance.

Windows skal så oven i afhængig af hvilken version du ønsker.

Send dem en mail med ønskerne inklusiv ovenstående link til deres side, da ram typen ikke kan vælges i deres online systemet.

Post her hvis der opstår tvivlsspørgsmål for dig.
Avatar billede kitteq Nybegynder
05. august 2008 - 19:26 #6
darrich >> det var da et fyldestgørende svar man kan bruge til noget.
Du har ret, edbpriser er rigtig fint, men det kræver jo man ved lidt om hvad man skal bruge af indhold.
Tak fordi du har brugt tid på det. Svar accepteret ;-)
Avatar billede darrich Novice
07. august 2008 - 07:56 #7
velbekom :o)