Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
05. august 2008 - 13:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program til at tage komplet backup?

Hej Eksperter

hvilket program anbefaler i at bruge til at tage en komplet backup af en hel disk?

Min bærbare skal til reparation og vil gerne tage en backup inden.

Jeg kører XP med alle opdateringer osv.

Skal jeg bare kopiere hele min disk over på en ekstern, eller skal jeg lave et image eller hvad foreslår i?

Min plan er at når jeg får den tilbage vil jeg gerne formatere og installere alt påny.. det trænger den til.

Glæder mig til hjælp & tak

/BB
05. august 2008 - 15:03 #1
... så behøver du jo egentlig kun at tage BackUp at dine EGEN data:
Dokumenter, foto, grafik, lyde, musik, film (?),
Foretrukne (IE)
Mail arkiv/adresser
Netbank Key
...
Avatar billede eraw Praktikant
05. august 2008 - 15:08 #2
Der er et system der hedder ClickFree, det er ret smart!

Det er en ekstern HDD du bare sætter til den computer du ønsker at tage backup af. Så tager clickFree backup automatisk.
Det eneste du skal er at vælge hvilke filtyper den skal tage backup af.

Systemet koster ca. 750 kr

smart smart
Avatar billede ejldk Nybegynder
05. august 2008 - 16:19 #3
Måske er det smart, men til 750,-?? Rimeligt krydret pris hvis bare man vil tage backup afsine film, musik dokumenter osv osv...
Avatar billede eraw Praktikant
05. august 2008 - 16:56 #4
Kan godt se hvad du mener.

Men det er sku da smart bare lige at plugge den ind og så klare den mere eller mindre sig selv. Rigtigt at man betaler noget mere end hvad en normal HDD koster.
Men gamle fru Hansen som ikke lige har så meget styr på computere, men gerne vil tage backup, eksempelvis af sine dokumenter og billeder, kunne jo få stor gavn af boksen.

Man kan desuden også få DVD medier der køre efter samme koncept - noget billigere løsning, og fuldstændig idiotsikker.

Man kan konkludere at målgruppen for clickfree, nok vil være folk der ikke har så forfærdelig meget forstand på computere og så måske seriøse computer nørder der bare er lud dovne.

:D
Avatar billede tiger_dk Mester
05. august 2008 - 17:06 #5
Det program ser sku da smart ud og så til 750,- , det er da til at leve med. Hellere det end, at miste det hele !
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 21:57 #6
Enig med karise larry. Hvis du alligevel vil lave en nyinstallation, så er der
ingen grund til at lave et image eller total backup. Brænd de data du vil gemme
på en CD/DVD, så kan du lægge dem ind igen, efter din nyinstallation.
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
05. august 2008 - 22:35 #7
Det kan der være noget om.. jeg er bare urolig ved ikke at tage backup af det hele.. tænk hvis jeg glemmer noget.. men det er nok mænd.. rigtige mænd tager jo ikke backup.. de græder..
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
05. august 2008 - 22:39 #8
Jeg er dog ikke villig til at give 750,- for et backup system, og vælger at gøre det manuelt, gennemgå det hele og kopiere hvad der er gemmeværdigt. ellers mange tak for hjælpen..
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 22:44 #9
Din løsning er jo den karise larry foreslog, hvorfor fanden tar du så selv point???
05. august 2008 - 22:52 #10
... man bør da have styr over hvor ens EGENE DATA er placeret ?

På en bil er
* motor, styring, gearkasse mm forrest
mens
* din egen baggage bagerst

(Bare for en sammenligning *S* )
Avatar billede karlar Nybegynder
29. marts 2011 - 12:58 #11
Dansave Backup

www.filebackup.dk