Avatar billede sholm Nybegynder
06. august 2008 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Horisontal float af divs, liquid design

Hej
Jeg har 4 divs jeg gerne vil have på en række de skal fylde hele bredden i bowseren og fordeles således:
[div1 bredde: 100px][div2 bredde: 100px][div3 bredde: resten][div4 bredde: 100px]

Mit forsøg ser sådan her ud, men det virker ikke helt, da div4 bliver skubbet ned på næste linje istedet for at div3 trækker sig sammen når man ændre størrelsen på vinduet:

<div style="width:100%;background-color:White;">
    <div style="width:100px;background-color:Aqua;float:left;">1</div>
    <div style="width:100px;background-color:Blue;float:left;">2</div>
    <div style="background-color:Fuchsia;float:left;">En masse god tekst, en masse god tekst, en masse god tekst, en masse god tekst, en masse god tekst...</div>
    <div style="width:100px;background-color:Gray;float:left;">4</div>
</div>
Avatar billede w13 Novice
06. august 2008 - 11:55 #1
Du ka' evt. forsøge at fjerne float:left; fra dit Fuchsia element.
Avatar billede sholm Nybegynder
06. august 2008 - 11:59 #2
Så kommer div4 aldrig på linje med de øvrige div'er.
Avatar billede roenving Novice
06. august 2008 - 16:26 #3
Eneste måde, jeg kan forestille mig, er at smide teksten ud i diven:

<div style="width:100%;background-color:White;position:relative;">
    <div style="width:100px;background-color:Aqua;float:left;">1</div>
    <div style="width:100px;background-color:Blue;float:left;">2</div>
    <div style="width:100px;background-color:Gray;float:right;">4</div>
    En masse god tekst, en masse god tekst, en masse god tekst, en masse god tekst, en masse god tekst...
</div>

-- og så have (samme !-) højde på alle elementerne !o]
Avatar billede sholm Nybegynder
13. august 2008 - 08:55 #4
Det blev lidt for bøvlet at styre højden på elementerne dynamisk når brugeren ændre størrelsen på sin browser.

Lavede det i en tabel i stedet...tak for hjælpen. Smid evt. et svar for point.
Avatar billede sholm Nybegynder
28. januar 2012 - 22:33 #5
Lukker