Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 17:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nybygget comp. er helt død

Hejsa allesammen

Har nu samlet min nye computer

Asrock 4core 1600 twin p35d
Core 2 duo E6400, 2.13 Ghz
4 Gb Kingston HyperX 800 mhz
Geforce 7900GTX
550 W strømforsyning

Well, well....jeg har taget dummymetoden og sat cpu med en arctic gt7 køler på, 1 stang ram og så bare sat den til strømmen....men der sker bare ingenting når jeg trykker på powerknappen...har prøvet at kortslutte

Jeg prøvede også med min gamle 300w strømforsyning som ikke virkede på det nye kort, men så smed jeg det gamle op på bordet og prøvede at kortslutte pins...og så kørte den fint...

Så problemet må ligge i bundkortet på en eller anden måde...jeg har clearet cmos og haft batteriet ude....enddog haft MB helt ude igen og lagt det i antistatisk pose i 5 min...ud igen og i....men stadig ingen liv...

HVAD kan jeg nu prøve før jeg smider det i hovedet på forhandleren igen.... ;-)

Dbh, Tobias
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 17:28 #1
jeg har lige testet strømforsyningen ved at kortslutte atx-stikket...det kører fint
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 17:34 #2
oki...idioten her vidste ikke lige at der skulle 24 pin stik til...

ahh...sådan går det når det er 7 år siden man sidst samlede en comp...(lidt flow)
Avatar billede peet-49 Novice
06. august 2008 - 17:34 #3
Har du husket P4 stikket til cpuèn??