Avatar billede mulemule Nybegynder
08. august 2008 - 16:00 Der er 6 kommentarer

Fatal error: Call to undefined function: setrawcookie() in

Hej jeg programmere ikke normalt php, jeg har brug for at sætte en cookie med et = (ligmed) i, og vil derfor bruge metoden setrawcookie() (http://dk.php.net/setrawcookie).

Men når jeg prøver med denne kode:
<?php
setrawcookie("D10000PK","name=allan", strtotime("+1 year"), "/", ".domain.dk" );
?>
skriver php at metoden ikke er defineret:
Fatal error: Call to undefined function: setrawcookie() in

Har det noget at gøre med at jeg skal sætte php version. hvis jeg kalder phpinfo() skriver den PHP Version 4.4.4.

Jeg håber nogen kan give et godt råd. Jeg kan kun bruge setrawcookie, hvis den altid er brugbar på alle webhotteler med php.

Med venlig hilsen
Avatar billede jensgram Nybegynder
08. august 2008 - 16:13 #1
Den er først tilføjet i PHP5 - hvad med http://dk.php.net/manual/en/function.setcookie.php ?
Avatar billede showsource Seniormester
08. august 2008 - 16:16 #2
Og så bruge

$data = rawurlencode("name=allan");
setcookie("D10000PK",$data, strtotime("+1 year"), "/", ".domain.dk" );
Avatar billede showsource Seniormester
08. august 2008 - 16:18 #3
nåh, der var noget jeg misforstod! :O)
Avatar billede mulemule Nybegynder
08. august 2008 - 17:07 #4
Men understøter alle web-hotteler ikke php5 ? , skal jeg ikke bare skrive noget i toppen af php dokumentet for at det bliver fortolket af php5 istedet for php4.
Avatar billede jensgram Nybegynder
08. august 2008 - 18:53 #5
Alle og alle, det ved jeg nu ikke, men der vil nok som regel være mulighed for at vælge...
Avatar billede showsource Seniormester
08. august 2008 - 19:34 #6
Default for php, når der sættes en cookie med setcookie(), vil tegnet = blive encodet til: %3D ( + selvf. div. andre special tegn )
Og når du derefter henter den ud, så vil værdien være = og ikke den encoded version.

Præcis hvad er det du vil opnå ?

Og nej, du kan ikke blot skrive noget i toppen af en php fil, og så er det php5
php5 skal være sat til serveren.
Men du kan evt. bruge

if(function_exists('setrawcookie')) {
// et eller andet
}else{
// noget helt andet
}

http://dk.php.net/manual/en/function.function-exists.php