Avatar billede carlt Seniormester
12. august 2008 - 13:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

brother HL-2030 laser printer

Når jeg normalt forbinder en ny printer e.l. (med et USB stik) dukker der en meddelelse op på skærmen: "Der er fundet ny hardware". Og så tilbyder den selv at installere.
Det sker imidlertid ikke med ovennævnte laserprinter - det er ligesom om pc´en ikke kan finde printeren.
Hvad har jeg evt. gjort forkert?
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2008 - 14:02 #1
Du skal indstallere softwaren inden tilslutning af printer, systemet skal nok sige til, når du må tilslutte den.
Avatar billede perj Nybegynder
12. august 2008 - 14:15 #2
Læs din Hurtig opsætningsvejledning der fulgte med printeren. Som peet-49 siger:, så kører den.
Avatar billede carlt Seniormester
12. august 2008 - 14:38 #3
Jeg har desværre ikke installations-cd´en og heller ikke opsætningsvejledningen, men har forsøgt at downloade en driver fra "brother"´s hjemmeside. Men jeg er ikke sikker på, at det er den rigige.
Den hedder 200DANI.EXE, men når jeg dobbeltklikker på den og trykker på "Kør" sker der intet!
Avatar billede carlt Seniormester
12. august 2008 - 14:41 #4
Er nødt til at gå en tur, men vender snarest tilbage.
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2008 - 14:47 #5
Den kan du hente her: www.brother.dk
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2008 - 09:35 #7
Ovenstående link gør det samme som en indstallations cd.
Avatar billede carlt Seniormester
13. august 2008 - 10:33 #8
Tak for at du stadig er med. Jeg var faktisk gennem hele procuren i går, men måske gik der alligevel et eller andet galt! Den kom i hvert fald ikke til at virke!
Det er en printer, som min søn købte i en Elgiganten på Amager. Nu bor han på Nørrebro (læser). Derfor tog jeg den med hjem for at indlevere den i den stedlige Elgiganten, Nyk.F. (derfor har jeg ikke installationsdisketten - den ligger på Nørrebro). Her ville de imidlertid ikke tage imod den, uden at vi havde prøvet at geninstallere! Det forsøgte jeg så med din hjælp i går.
Avatar billede carlt Seniormester
13. august 2008 - 13:06 #9
procure = proceduren
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2008 - 09:59 #10
Proceduren er: Indstaller driver og genstart, efter opstart sætter du printer til, og lader systemet indstalleret selv, hvis ikke andet bliver skrevet undervejs.
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2008 - 10:11 #11
Du skal have alt det gamle fra HP slettet først.
Avatar billede area48 Nybegynder
14. august 2008 - 10:22 #12
Du skal som antydet fjerne den driver du nu har sat ind (kopieret fra manualen til Brother 2030):

Printerdriver til Windows®
Windows® 95/98/Me, Windows NT® 4.0 og Windows® 2000
1 Klik på Start, og vælg den ønskede printer under Programmer.
2 Vælg Afinstaller.
3 Følg vejledningen på skærmen.

Windows® XP
1 Klik på Start, og vælg den ønskede printer under ALLE programmer.
2 Vælg Afinstaller.
3 Følg vejledningen på skærmen.

Derefter henter du den korrekte driver (afhængig af styresystem) på http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/dk/da/dlf/download_top.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=hl2030_all

Denne installerer du, hvorefter du i løbet af installationen vil få forklaret hvornår du skal tilslutte printeren vha. usb-porten.

I øvrigt en glimrende ligge printer... Jeg har en af samme model som har fungeret perfekt siden købet for et par år siden.
Avatar billede area48 Nybegynder
14. august 2008 - 10:36 #13
Fjernelse af de gamle drivere kan vist oven i købet gøres lettere, for på Brothers hjemmeside forefindes et svar på et lignende spørgsmål:

http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/dk/da/faq/faq/000000/000000/000071/faq000071_003.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=hl2030_all&Cat=5

Titel:

Jeg anvender Windows® printer driver. Hvordan afinstallerer jeg driverne?
Beskrivelse:

  1.
      Opret en midlertidig mappe på din PC til at gemme de downloadede filer i, f.eks. C:\bront
  2.
      Klik her for at downloade Printer Driver afinstallationsprogrammet
  3.
      Dobbeltklik på den downloadede fil når download er fuldført for at pakke den ud.
  4.
      Dobbeltklik på "brunins.exe".
  5.
      Vælg printerdriveren du ønsker at fjerne, og klik på "Uninstall" knappen.
  6.
      Genstart computeren.
Avatar billede area48 Nybegynder
14. august 2008 - 10:37 #14
Så ud med de gamle drivere (disse skal fjernes helt). Download derefter den korrekte driver på Brothers hjemmeside (UDEN at sætte printeren til i USB-stikket).

Installer den nye driver, der vil guide dig gennem installationsprocessen samt forklare dig hvornår du skal tilslutte printeren til computerens USB-stik...
Avatar billede carlt Seniormester
16. august 2008 - 10:48 #15
Undskyld der er gået for lang tid.
Men efter at jeg havde prøvet at installere flere gange, og det stadig ikke virkede, opgav jeg og indleverede printeren til Elgiganten for reparation (der er stadig garanti på den).
Men tak for jeres forsøg på at hjælpe!
Og tak for henvisningen til, hvordan jeg fjerner drivere, der ikke skal bruges.
Hvis det har interesse, at få at vide, hvad Elgiganten finder ud, venter jeg med at lukke spørgsmålet, indtil jeg har fået printeren tilbage.
Hvordan vil I dele pointene?
Avatar billede area48 Nybegynder
17. august 2008 - 20:10 #16
Ellers tak,- ingen point til undertegnede... :-) Håber at det ender lykkeligt!
Avatar billede carlt Seniormester
19. august 2008 - 09:20 #17
T