Avatar billede larskrimi Novice
12. august 2008 - 22:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Program / kode til billedgalleri på egen hjemmeside

Hej,

Jeg har et domæne, men kan ikke finde ud af webprogrammering (og har ikke tid til at lære det). Jeg vil gerne lave et galleri med mine egne fotos, meget a la Flickr.com o.l. - bare på min egen hjemmeside (så jeg ikke er begrænset af upload quota mm.) og kun med mine egne fotos.

Findes der nogen programmer (eller generisk HTML/ASP(X) kode) som jeg med meget få tilpasninger kan lægge ind på mit webhotel sammem med mine billeder, og derved have mit eget billedgalleri? Jeg er som sagt ret grøn i forhold til alle former for webprogrammering, så det skal være temmelig "præfabrikeret".

Yderlige skal det være gratis (/shareware) og må ikke være baseret på PHP (som eksempelvis http://gallery.menalto.com/ ) da mit webhotel kun understøtter ASP og ASPX.

Håber dette er den rette kategori, og at nogen kan hjælpe.

På forhånd tak!
12. august 2008 - 23:14 #1
12. august 2008 - 23:21 #2
Iøvrigt en masse muligheder herfra -> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/ ...
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2008 - 08:39 #3
Jeg bruger Jalbum (freeware), som jeg synes fungerer rigtig godt. Den skal installeres på din computer, og så kan du kontinuerligt lægge nye billeder ind -- og vælge mellem mange forskellige "skins".

Du kan hente den her:
http://jalbum.net/software/

Når du klikker på download vil de gerne have dig til at registrere, men hvis du ikke vil det, kan du bare klikke på "Skip sign up and continue to the download page.". Alternativt kan du hente den her:
http://www.softpedia.com/get/Internet/WEB-Design/Web-Design-related/JAlbum.shtml
Avatar billede larskrimi Novice
13. august 2008 - 22:50 #4
Jeg har brugt et par timer i selskab med Jalbum, og er meget imponeret over hvor nemt det har været for en total nybegynder at lave et pænt fotoalbum med masser af muligheder for customization. Så jeg takker rigtig mange gange for en god anbefaling. Reelt var det jo karise_larry som var først ude med denne anbefaling. Men hvis du lægger et svar, så må i dele pointene.
13. august 2008 - 23:12 #5
Ping...
Vi deler da pænt...
13. august 2008 - 23:12 #6
Lægger du et link til (hjemmeside)reslutatet *S* ?
Avatar billede larskrimi Novice
14. august 2008 - 15:07 #7
www.wbischoff.dk/fotos/

Det er jo ikke fordi min hjemmeside er super-fantastisk på nogen måde - jeg var bare overrasket over hvor nemt og hurtigt det gik i forhold til hvis jeg selv skulle have lært HTML / ASP og kodet det selv. Har vel brugt 2-3 timer på at lave hjemmesiden som den ser ud nu.

Tak for hjælpen.
14. august 2008 - 15:22 #8
Nydeligt !
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. august 2008 - 20:49 #9
Velbekomme. Og ja, du har helt ret. Det er godt nok et nemt program at bruge :-)