Avatar billede kentokio Novice
13. august 2008 - 16:09 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

kopi fra hdd til hdd

hej jeg har flere ekstern haddiske som er tilsluttet min bærebar, men jeg kunne godt tænke mig og vide om der ikke var en smart måde og kopier en masse filer fra en harddisk til en anden, hvor det går lidt hurtigere ind der gør med den løsning jeg bruger lige pt. altså.

hdd1> højre musseknap > kopir
hdd2> Højre musseknap > sæt ind

men det tager jo en krig og overføre på den måde.

håber meget der er en der kan hjælpe
Avatar billede kentokio Novice
13. august 2008 - 16:18 #1
den tager ca 10 min om 5 gb vil jeg tro
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2008 - 21:34 #2
Du kan oprette en mappe der hvor filerne ligger. Så markerer du filerne med
ctrl+A fejerne fjerner markeringen af folderen, så kan du med musen trække alle
filerne ind i folderen, som du derefter kan kopiere med indhold.
Hvis det kun er nogle af filerne du vil have, kan du skovle dem ind i folderen med
højre msseklik.
Avatar billede kentokio Novice
14. august 2008 - 19:50 #3
var ikke helt det jeg mente, mente om men på man kunne kopier en hel harddisk hurtiger ind når man bruger windows foreksempel bruger en dos promt eller et program
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 20:09 #4
5GB=10 min. over USB 2. Det bliver nok ikke meget bedre desværre.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 20:19 #5
Ps. du udtager vel USB fra bagsiden af computeren. Nogle computere har kun USB 1.
på forsiden.
Avatar billede kentokio Novice
14. august 2008 - 20:43 #6
tager det ud fra siden da det er en bærebar :) okay håbede bare
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 20:50 #7
Næh, USB er ikke så hurtig endnu. Intel har udviklet en USB3, som er 10x så hurtig
som USB2, men det kræver andet og mere end en driver at bruge den. Så det er lidt
ud i fremtiden.
Avatar billede kentokio Novice
14. august 2008 - 20:54 #8
okay men sikker på det bliver et hit hvis det er hurtiger :)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 21:00 #9
Det bliver lige så vigtigt som overgangen fra USB1 til USB2. I nær fremtid vil vi
allesammen have det!
Avatar billede kentokio Novice
14. august 2008 - 21:30 #10
er super i e bærebar hvor jeg tit bruger mit usb til tung overførelse
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 21:43 #11
Avatar billede kentokio Novice
15. august 2008 - 16:17 #12
de eneste jeg tænker er om de så kaldte nye lysleder baceret kabler måske er lidt skrøblige.. men finder de jo nok en løsning på
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2008 - 16:46 #13
Skrøbelige? Det tror jeg ikke, de bliver behøreig pakket ind i plastik. Det skal
nok blive godt. Fire wire var allerede ligegyldig med USB2 med USB3 bliver Fire
wire "gammeldags" og forsvinder fra computerne.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
15. august 2008 - 17:13 #14
Arh, Firewire er nu ikke helt ligegyldig da det er en mere stabil protokol en USB.

USB kan blive nedprioteret af andre processer, det kan Firewire ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2008 - 19:11 #15
Nå Ok, Jeg har ikke personlig erfaring med Fire wire, men så vidt jeg ved, så har
Fire Wire og USB2 ca, samme hastigthed, så hvis USB3 bliver 10x så hutigst, så må
interessen for Fire wire da falde dramatisk?
Avatar billede jhkl Nybegynder
15. august 2008 - 19:18 #16
Der er også en ny firewire på vej, som sætter hastigheden kraftigt i vejret
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2008 - 19:56 #17
Ja det var da en nyhed!
Avatar billede kentokio Novice
15. august 2008 - 19:56 #18
lyder som spændene udvikling.. :),, ved bare de lysleder jeg kender til i dag er gode men ikke tåler alt :)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2008 - 20:12 #19
Min viden om lysledere er ikke værd at tale om, men når Intel og AMD mf. vil bruge
det, må de formodentlig af fundet en metode til at sikre dem.
Avatar billede kentokio Novice
16. august 2008 - 21:04 #20
det har de sikkert, men udviklingen gåt jo så hurtig og så længe man ikke laver skarpe knæk gåt det jo ikke noget
Avatar billede slasko Nybegynder
03. september 2008 - 15:16 #21
Prøv at kopiere med viceversa http://www.tgrmn.com/
Avatar billede nva Praktikant
03. september 2008 - 15:24 #22
TeraCopy er ret hurtig til at kopiere http://www.codesector.com/teracopy.php
Avatar billede kentokio Novice
02. september 2009 - 20:52 #23
gammelt indlæg lukker det.. problemet er løst med anden hdd.