Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. august 2008 - 21:25 Der er 4 kommentarer

Hijackthis, fik jeg fjernet trojan-gen

Har brugt denne artikel http://www.eksperten.dk/artikler/954 i mit forsøg, Her er min hijack log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:21:23, on 14-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDClock.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDPop3.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDMedia.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDCountdown.exe
F:\apps\itunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\apps\TrojanHunter 5.0\THGuard.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\DNA\btdna.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Belkin\Nostromo\nost_LM.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {8C57CB69-EC1F-4FF3-916F-52151AABC187} - C:\WINDOWS\system32\iifcYSIC.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {A7182077-5A7A-4B97-8774-23BF97B3C7FA} - C:\WINDOWS\system32\ddcBTJAq.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [C6501Sound] RunDll32 c6501.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\WINDOWS\JM\JMInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [36X Raid Configurer] C:\WINDOWS\system32\JMRaidSetup.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "F:\apps\itunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "F:\apps\TrojanHunter 5.0\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Program Files\DNA\btdna.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Loadout Manager.lnk = C:\Program Files\Belkin\Nostromo\nost_LM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: iifcYSIC - iifcYSIC.dll (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: hpdj - HP - C:\DOCUME~1\Steen\LOCALS~1\Temp\hpdj.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 6108 bytes

Min Dr.web og Sas log:
Movies.exe;C:\Documents and Settings\Steen\Desktop;Win95.SK;Incurable.Moved.;
kb671231[1];C:\Documents and Settings\Steen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\1DEMRAKU;Trojan.Virtumod.450;Deleted.;
kb456456[1];C:\Documents and Settings\Steen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\WBGHKYSS;Trojan.Virtumod.based.23;Deleted.;
injscfan.dll.vir;C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\DATA\moved;Trojan.Virtumod.450;Deleted.;
A0021722.dll;C:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP105;Trojan.Virtumod.based.23;Deleted.;
A0021723.dll;C:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP105;Trojan.Virtumod.450;Deleted.;
A0023792.DLL;C:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP106;Trojan.Virtumod.450;Deleted.;
A0023938.exe;C:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP107;Win95.SK;Incurable.Moved.;
data007\data001;E:\Downloads\daemon4122-lite.exe\data007;Adware.Shopper;;
data007\data002;E:\Downloads\daemon4122-lite.exe\data007;Adware.SaveNow.128;;
data007;E:\Downloads\daemon4122-lite.exe;Archive contains infected objects;;
daemon4122-lite.exe;E:\Downloads;Archive contains infected objects;Moved.;
Starmaker\Starmaker Trainer.exe;E:\Downloads\Starmaker;Tool.GameCrack;;
Starmaker;E:\Downloads;Archive contains infected objects;Moved.;
brew-ttg.exe;E:\Downloads\PC_Transformers.The.Game-(rip)-(ToeD)\Transformers.The.Game\Transformers.The.Game\Transformers\Transformers.The.Ga;Trojan.DownLoader.30430;Deleted.;
data007\data001;E:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP107\A0023939.exe\data007;Adware.Shopper;;
data007\data002;E:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP107\A0023939.exe\data007;Adware.SaveNow.128;;
data007;E:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP107\A0023939.exe;Archive contains infected objects;;
A0023939.exe;E:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP107;Archive contains infected objects;Moved.;
A0023940.exe;E:\System Volume Information\_restore{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP107;Trojan.DownLoader.30430;Deleted.;

SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 08/14/2008 at 08:55 PM

Application Version : 4.0.1154

Core Rules Database Version : 3536
Trace Rules Database Version: 1525

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:23:18

Memory items scanned      : 162
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 4131
Registry threats detected : 4
File items scanned        : 22958
File threats detected    : 21

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@advertising[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@casalemedia[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@doubleclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@hitbox[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@cgi-bin[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@toplist[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@azjmp[2].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@amlocalhost.trymedia[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@serving-sys[2].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@fe.trymedia[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@msnportal.112.2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@ad.yieldmanager[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@wmvmedialease[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@windowsmedia[1].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@atdmt[2].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@bs.serving-sys[2].txt
    C:\Documents and Settings\Steen\Cookies\steen@ehg-globalgamingleague.hitbox[2].txt

Adware.Vundo Variant/Rel
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\aoprndtws
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\FCOVM
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\RemoveRP
    HKU\S-1-5-21-527237240-73586283-725345543-1003\Software\Microsoft\rdfa

Trojan.Downloader-CREW
    C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\STEEN\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\DGH9QBLN\8579[1].DLL
    C:\SYSTEM VOLUME INFORMATION\_RESTORE{F7E6092C-8FA0-4223-B6AC-CCF0714C2EE5}\RP106\A0021780.DLL
14. august 2008 - 21:28 #1
(Jeg ser på den...)
14. august 2008 - 21:31 #2
Afinstaller
* BitTorrent DNA
Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer relutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Du mangler vist en del WindowsUpdate elementer ???
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. august 2008 - 22:26 #3
Malwarebytes' Anti-Malware 1.24
Database version: 1053
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-8-14-2008 (22-23-49).txt

Scan type: Full Scan (C:\|D:\|E:\|F:\|)
Objects scanned: 159814
Time elapsed: 36 minute(s), 34 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 4
Registry Values Infected: 1
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 3

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{8c57cb69-ec1f-4ff3-916f-52151aabc187} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\contim (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\dslcnnct (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\IProxyProvider (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registry Values Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks\{8c57cb69-ec1f-4ff3-916f-52151aabc187} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registry Data Items Infected:
(No malicious items detected)

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
C:\WINDOWS\pskt.ini (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\BMfb8bcf6d.xml (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\BMfb8bcf6d.txt (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:25:48, on 14-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDClock.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDPop3.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDMedia.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDCountdown.exe
F:\apps\itunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\apps\TrojanHunter 5.0\THGuard.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\DNA\btdna.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Belkin\Nostromo\nost_LM.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jucheck.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {A7182077-5A7A-4B97-8774-23BF97B3C7FA} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [C6501Sound] RunDll32 c6501.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\WINDOWS\JM\JMInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [36X Raid Configurer] C:\WINDOWS\system32\JMRaidSetup.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "F:\apps\itunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "F:\apps\TrojanHunter 5.0\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Loadout Manager.lnk = C:\Program Files\Belkin\Nostromo\nost_LM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: iifcYSIC - iifcYSIC.dll (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: hpdj - HP - C:\DOCUME~1\Steen\LOCALS~1\Temp\hpdj.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 5872 bytes
15. august 2008 - 06:44 #4
Lidt generel oprydning ->

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {A7182077-5A7A-4B97-8774-23BF97B3C7FA} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "F:\apps\itunes\iTunesHelper.exe"
O20 - Winlogon Notify: iifcYSIC - iifcYSIC.dll (file missing)
O23 - Service: hpdj - HP - C:\DOCUME~1\Steen\LOCALS~1\Temp\hpdj.exe

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Du mangler vist en del WindowsUpdate elementer ???