Avatar billede kingjean Juniormester
15. august 2008 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HP stationær, som bare bibber

Hej eksperter!

Jeg har en HP stationær af 6000-serien.

Den har få gange genstartet vilkårligt... set over de 8 måneder jeg har haft den.

Når jeg tænder den nu, så kommer der følgende:
- et kort beep
- langt beeb
- pause

og så begynder beeps eller forfra.  Der er intet på skærmen.

Jeg har blæst maskinen ren for støv.

Jeg har fjernet alle stik bag i PC, kun power, skærm og tastatur forbliver i... jeg har fjernet strøm fra HD og CD-ROM.

Kun hvis jeg tager alle 4 RAM-blokke ud kan jeg få en anden beebfrekvens, men det er vel bare for manglende hukommelse den beeber så?

Skal jeg virkelig til at sende skidtet til rep.?

Mvh Jean.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. august 2008 - 09:32 #1
Ja, beep "lydende" genereres ud fra forskellige fejl,
som man kan slå op i enten bundkorts-manualen eller
checke generelle "beep"-koder.

http://www.computerhope.com/beep.htm
http://www.helpwithpcs.com/upgrading/post-beep-codes.htm

Så her kan du se om du kan finde noget som passer :)

Normale fejl er:
1) RAM fejl
2) Grafikkort fejl (prøv at tage gfx kortet ud og se om der stadig komme lyde)
3) CPU fejl

Håber du finder ud af det :)
Avatar billede kingjean Juniormester
15. august 2008 - 16:22 #2
Tak for dit svar.

Jeg har prøvet det du foreslår. Uanset hvor hvilke slots, og hvilke RAM-blokke jeg bruger, så får jeg samme beep-kode.

Når jeg tager grafikkortet ud, så får jeg bare en et kort beep, næsten som om den ikke fejlen POST'en... tyder det så ikke på at det er grafikkortet?
Avatar billede kingjean Juniormester
01. september 2008 - 11:23 #3
Hmmm, jeg prøvede med et andet grafikkort, og det virekde fortsat ikke. Samme beepfejl... så sendte jeg den til rep. da jeg har den som medarbejder-PC. Det tog kun godt en uge, og nu er den lige kommet retur, virker som den skal, og de har angiveligt bare skiftet graikkort...  :-)