Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 07:36 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af needhost.dk email ?

Hej Eksperter

Jeg har prøvet at oprette nogle nye email konti til mit
domæne iceb.dk men de vil kun sende og ikke modtage
mail beskeder. Dog virker den gamle konti stadigvæk.
Jeg har prøvet at få fat i supporten på needhost men
de svarer ikke så hurtigt som de engang gjorde.

Jeg bruger følgende :

Mail server (85.214.23.197)
Min mx record sat i gratisDns.dk ( mail.iceb.dk )

Hvordan kan jeg få de nye email konti til at virke som
den gamle gør ?
Hvilken ip skal jeg bruge som mail server ? Er den jeg
har skrevet korrekt eller?

Hilsner
iceb1977
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 08:09 #1
Når du siger "ikke modtage", er det så din mailklient, der ikke kan modtage, eller deres server, der ikke kan modtage? Den adresse du har, mail.iceb.dk, er jo den de bruger til pop3.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 08:13 #2
Det underlige er jeg kan godt logge ind på alle mine
email konti i deres webmail men ikke i outlook express.

Hvad kan det være galt ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 08:26 #3
Og du sætter "mail.iceb.dk" som din pop3-adresse?
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 08:30 #4
ja
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 08:33 #5
Ok. Godt nok. Og brugernavn er angivet som:  xxxx@xxx.xx    ?
Men hvad sker der egentlig. Du har mails som du kan se i webmail for kontoen, men du kan ikke hente til din mail-klient? Hvad er mail-klientens reaktion?
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 08:48 #6
ja brugernavnet et ok også.
Der er ingen mails i webmailen og som om man godt kan logge ind i den
men ikke modtage mails i den da jeg lige har sendt nogle mails til den
som bliver fint afsendt men aldrig kom frem.

Outlook express siger
Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'mail.iceb.dk (1)', Server: 'mail.iceb.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 09:11 #7
Har nu fået min mail tilbage fra den konto man ikke kan logge
ind på i outlook express. Her er hvad mailen skrev tilbage til mig.

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

    xxxxxx@iceb.dk

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 <xxxxxx@iceb.dk> No such user here (state 14).

  ----- Original message -----

Received: by 10.66.243.2 with SMTP id q2mr2543479ugh.13.1218955235099;
        Sat, 16 Aug 2008 23:40:35 -0700 (PDT)
Return-Path: <xxxxxxxxx@gmail.com>
Received: from xxxxxxxxx ( [xxx.xxx.xxx])
        by mx.google.com with ESMTPS id b23sm4307412ugd.71.2008.08.16.23.40.33
        (version=SSLv3 cipher=RC4-MD5);
        Sat, 16 Aug 2008 23:40:34 -0700 (PDT)
Message-ID: <000f01c90034$03d06c20$2101a8c0@iceqp4mlwzxuw3>
From: "Mit Navn" <xxxxxxx@gmail.com>
To: "Rasmus Rode" <xxxxxxx@iceb.dk>
References: <000601c90033$f12d9c00$2101a8c0@iceqp4mlwzxuw3>
Subject: Re: hey der
Date: Sun, 17 Aug 2008 08:39:34 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_000C_01C90044.C6614790"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_000C_01C90044.C6614790
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

hey der
  ----- Original Message -----=20
  From: xxxx xxxx=20

  ----- Message truncated -----
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 09:16 #8
Tjah, så er mail-brugeren vel ikke oprettet. Du har andre mailkonto på domænet, der virker - så det er ikke en opsætning. Der er nok noget galt mellem kontrolpanelet på needhost.dk og mailserverne.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 09:22 #9
Så hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 09:35 #10
Ingenting - ud over at vente på needhost support (hvis ellers jeg gætter rigtigt)
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 11:36 #11
Er det andre herinde på eksperten der han hjælpe mig ?
Måske kunne det også være der var nogen der også havde
needhost og kunne bekræfte eller afkræfte at den ip
jeg har brugt er korrekt eller give mig den korrekkte ?

iceb1977
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 11:57 #12
Jeg synes jeg læser, at du har mindst een mailkonto på domænet, der virker. Hvis det er tilfældet er IP-adressen jo korrekt.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 12:12 #13
Nej det er den så ikke.

Jeg startede med at have m.iceb.dk på needhost.dk.
I den tid hvor jeg havde m.iceb.dk der havde jeg mit hoveddomæne
iceb.dk liggende ubenyttet hen uden at nedlægge det ved dkhostmaster.

Dernæst tog jeg mit hoveddomæne ind i needhost og intet virkede.
Så fandt jeg ud at der skulle være en bestemt ip til m.iceb.dk
og en helt anden til iceb.dk.

Når iperne er forskellige på domænerne så er de det sikkert også
på emailsne . Da needhost system er bygget op omkring domæner.
Altså starter man med at oprette iceb.dk også har man lige pludselig
to profiler. En m.iceb.dk og en iceb.dk profil.

Det er også her der må ligge en fejl. Måske kan man slet ikke have to
profiler liggende på denne måde som jeg har nu og dog er der
som jeg ser det ingen mulighed for en bruger til at slette et domæne
men kun til at oprette dem.

Altså ligge der
m.iceb.dk på

og
iceb.dk på

Altså ligger de på to forskellige iper.
Dermed er der også mange forskellige iper til at ligge mails på.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 12:21 #14
Næh, der er kun en ;)  Når du ikke vil bruge needhost egne nameservere, så skal du bare sørge for at du har de samme oplysninger. Kig i kontrolpanelet på needhost, og/eller, slå det op på deres nameserver:

C:\nslookup
Default Server:  xxx.xxx.xxx
Address:  xxx.xxx.xxx.xxx

> server ns1.needhost.dk
Default Server:  ns1.needhost.dk
Address:  83.151.136.13

> mail.iceb.dk
Server:  ns1.needhost.dk
Address:  83.151.136.13

Name:    mail.iceb.dk
Address:  85.214.79.133

>
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 13:15 #15
Er der andre der har nogle gode ideer eller løsninger
så vil jeg gerne høre fra jer ?
Det gælder needhost-brugere samt også ikke needhost-brugere .

iceb1977
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2008 - 13:37 #16
Hvis du bruger den IP som du har fået oplyst af Needhost og det ikke virker, hvad så med at kontakte Needhost ? Der er reelt ingen ud over Needhost som kan vide om du bruger den korrekte IPadresse, da Needhost kan have op til flere mailservere, naturligvis på hver sin IPadresse.
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2008 - 13:38 #17
Du har så vidt jeg kan se ændret i din DNS idag, så hvis du har ændret IPen på mail.iceb.dk så vent 12 timer og prøv at send en mail igen
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
17. august 2008 - 13:51 #18
Ja jeg har jo allerede kontaktet needhost for 4 dage siden jo.
De har ikke svaret selvom der tydeligt står på deres side at
de garanterer 24 timers svartid på alle dage.

Nej jeg mener stadigvæk jeg kan få hjælp andre steder fra.
Har ofte løst problemer via foraer netop hos min konfiguration hos dem
netop fordi de ikke har holdt deres garanti.

Så vær velkommen hvis I har nogle gode forslag til hvordan dette
kan løses.

iceb1977
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 14:45 #19
Hvad står der i dit kontrolpanel om MX-records?
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
18. august 2008 - 01:34 #20
På needhost side står der to iper.
Det er kun den ene der virker for mig.
Når jeg sætter min mx record til den så virker EN
email konti men når jeg sætter den til den anden så er
INGEN email konti der virker. Det er som om den er blevet nedlagt den
mail server de skriver om.

Den står nu til den der virker som er på ip
Avatar billede leif Seniormester
18. august 2008 - 08:37 #21
Hvis 1 email konto virker er det IKKE din DNS som den er gal med, så er det sandsynligvis et opsætningsmæssigt problem hos Needhost
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
18. august 2008 - 11:25 #22
Ja det er helt korrekt og det er også derfor jeg skrev til dem
men da deres support er elendig er det svært at få et godt svar når
de så endelig svarer.

iceb1977
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
19. august 2008 - 12:07 #23
Stadigvæk ingen svar fra needhost i dag pt.

Hvem vil have points ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2008 - 12:11 #24
Nej tak.
Avatar billede nzc Nybegynder
19. august 2008 - 13:32 #25
ville blot tilslutte mig iceb1977 over liste på personer der har ventet i LANGT over 24 timer på at få svar fra needhost support. Har lige skrevet til dem at de godt kan give mig mine penge retur da de efter 10 dage nu stadig ikke har fået mit site op at køre...
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
20. august 2008 - 07:33 #26
Nå ingen vil have points .
Så lukker jeg ned nu .

Tak for hjælpen.

iceb1977