Avatar billede milo Nybegynder
19. august 2008 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge højtalere til stuen

Hey,

Vil starte med at fortælle, at jeg har nul viden inden for HIFI, så nogle af mine spg. er måske lidt dumme ;)

I min stue har jeg et Samsung 37" LCD tv samt en xbox 360. Jeg mangler et højtalersystem, som kan tilsluttes disse enheder - altså så lyd fra tv og xbox kommer ud via de nye højtalere.

Jeg skal ikke bruge noget super dyrt og fancy, kommer ikke til at bruge det særligt ofte og går ikke meget op i lyd.

Kan nogle anbefale et højtalersæt, som kan tilsluttes som ønsket? Jeg vil foretrække 2 eller 3 højtalere, samt en evt. subwoofer. Baghøjtalere er ligegyldigt, da jeg synes det er besværligt at skulle trække kabler til disse.

Jeg søger noget, der ligger på omkring max 2.000 kr.
Avatar billede milo Nybegynder
19. august 2008 - 14:01 #1
Har selv kigget på fx: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000T8ckkQGz?ProductID=2L7D4QFHLa4AAAEZHAQpD83R&CatalogCategoryID=DknD4QFHKR4AAAEO1Q803xiY

Men kan det tilsluttes  mit tv og xbox, eller kræver det noget ekstra?
- ved godt der er 5 højtalere og ikke 2/3 som efterspurgt, men man kan vel i teorien bare lade være med at sætte de 2 af dem til ;)
Avatar billede milo Nybegynder
19. august 2008 - 14:36 #2
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=HT%2DA100T&mode=Extended&GroupGuid=20&SelectedGroup=2540

Kigger nu på den i stedet - den koster lige mere end jeg havde regnet med, men så får jeg en fed boks der kan modtage via bluetooth fra min macbook også, det tror ejg gerne jeg vil give lidt ekstra for ;) - Dette vil godt kunne tilsluttes mit tv/xbox ik?
Avatar billede milo Nybegynder
19. august 2008 - 16:08 #3
Har bestilt sidstnævnte...
19. august 2008 - 21:00 #4
Jeg har selv et sæt "Empire R1000" til min pc.
http://www.empirespeakers.com/show/danish/produkter/empire_speakers/r1000/r1000.aspx
De er billige, og lyder udmærket, og har indbygget forstærker, hvilket er meget rart.
Jeg tror jeg ville gå efter storerbroren "Empire R1900" i dit tilfælde.
De koster (normalt) hhv. 500,- og 800,- kr. pr. sæt.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382456&searchArea=products&Soegeord=Empire+R1000
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385450&searchArea=products&Soegeord=Empire+R1900
Avatar billede c-holst Novice
21. august 2008 - 14:32 #5
Der findes anlæg med trådløs forbindelse til baghøjtaleren

taler du om højtalersæt eller hjemmebiografanlæg med det hele