Avatar billede eazye Nybegynder
22. august 2008 - 13:56 Der er 1 løsning

Fra byte array til hex

Hejsa boys

jeg modtager noget data i et byte array, som angiver et ID - men id'et er i hexadecimal, så jeg ønsker at få konverteret mit bytearray til noget hvor jeg kan se "tallene" fra 0-F i stedet.

Hvordan gøres dette?
Avatar billede eazye Nybegynder
22. august 2008 - 14:04 #1
String byteArrayToHexString(byte in[])
{
    byte ch = 0x00;
    int i = 0;

    if (in == null || in.length <= 0)
        return null;

    String pseudo[] = {"0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "A", "B", "C", "D", "E", "F"};
    StringBuffer out = new StringBuffer(in.length * 2);

    while (i < in.length)
    {
        ch = (byte) (in[i] & 0xF0); // Strip off high nibble
        ch = (byte) (ch >>> 4);     // shift the bits down
        ch = (byte) (ch & 0x0F);      // must do this is high order bit is on!
        out.append(pseudo[ (int) ch]); // convert the nibble to a String Character
        ch = (byte) (in[i] & 0x0F); // Strip off low nibble
        out.append(pseudo[ (int) ch]); // convert the nibble to a String Character
        i++;
    }

    String rslt = new String(out);

    return rslt;
}

vupti!!