Avatar billede sandahl Nybegynder
27. august 2008 - 08:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 2008 som filserver - langsom Excel 2007 filer

Hej med jer!

Jeg har et mystisk problem, jeg er ved at sætte en ny filserver op i det firma jeg arbejder i. Den kører på Windows Server 2008, der er sat noget file screening op på audio og videofiler, og brugerne tilgår 2 shares, med underfoldere.

Lige nu er jeg ved at teste hvordan den er at bruge produktivt. Problemet er at hvis jeg åbner en .xlsx fil, så henter den filen godt nok, men der går ca 30 sekunder før den åbner. Det sjove er bare at hvis jeg åbner en .xls fil så åbner den det så hurtigt som man kunne forvente.

Problemet er der ikke ved .zip, .doc, .docx og .jpg og ligende.

Jeg har prøvet at tømme diverse tempfoldere, og slå AV-scanning fra osv.
Avatar billede sandahl Nybegynder
27. august 2008 - 08:53 #1
PS. det sker ikke på vores gamle filserver, den kører Windows Server 2003
Avatar billede sandahl Nybegynder
27. august 2008 - 14:57 #2
Lukket

Det var anitvirus installationen der var messed up.