Avatar billede azerty Juniormester
29. august 2008 - 22:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AVG - kan ikke downloade opdateringer

Dette er ikke primært et spørgsmål, men der kommer ét til sidst:

Er det kun mig, der er ved at være lidt træt af AVG Grisofts gratisversion??

I den senere tid har jeg mange gange ikke kunnet opdatere databasen, fordi "en .bin-fil mangler". Jeg ved godt, at det er et problem på AVG's server. Jeg ved også godt, at man ikke kan kræve al verden af et gratis produkt.

Men alligevel...

Jeg går snart over til AVAST.

Er der andre, der har det på samme måde (det var spørgsmålet...)?
Avatar billede azerty Juniormester
29. august 2008 - 22:54 #1
Tillægsspørgsmål: Er der andre anbefalelsesværdige gratis-produkter på markedet?
Avatar billede lx2ba Novice
29. august 2008 - 23:04 #2
Nej, jeg tror nok, at jeg holder fast ved AVG, - mon ikke problemerne bliver overvundet. Jeg har også de sidste par dag (mindst) haft besvær med at update AVG.
Hilsen
Birger
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2008 - 00:34 #3
Jeg har ingen problemer, hverken med AVG Free 7.5 eller 8.0 - Men du kan prøve Avast! eller Avira Antivir... Begge skulle være gode!
Avatar billede perhaps Nybegynder
30. august 2008 - 07:12 #4
Jeg er bekendt med at når AVG mangler serverplads til deres købeprodukter så hentes den automatisk hos freeware-produkternes servere sådan at freeware skubbes i baggrunden og får pladsen igen når kapaciteten er neutraliseret. Det må freeware-brugerne leve med. Med status af AVG Golden Reseller kender jeg jo lidt til AVG's dispositioner. Brug den hvis økonomien ikke rækker til andet, for den er bestemt bedre end ingenting.
Avatar billede reinelt Nybegynder
30. august 2008 - 11:39 #5
jeg har også haft kortvarige opdateringsprobeler med avg men i løbet af en dags tid gik det o.k. der kom en meddelelse op en eller andet med en fil der manglede. nu har jeg haft
den i 7 år og det er gået fint.
Avatar billede azerty Juniormester
31. august 2008 - 00:20 #6
Tak for opklaringerne - især til perhaps. Læg et svar, perhaps :-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
31. august 2008 - 11:11 #7
Jeg har ikke noget imod firmaet AVG, man skal blot være klar over hvordan servere og updates hænger sammen, og også det faktum at når man ikke kan opdatere fordi serveren er "udlånt" ja så kan definitionsfilerne godt være en smule halvgamle når de endelig smutter igennem.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 11:15 #8
http://www.eksperten.dk/spm/837784

Jeg er nu skiftet til Avast. Havde ingen problemer med AVG på XP

Dette er ikke for at starte en diskussion, men for at give svar på første indlæg
Avatar billede azerty Juniormester
02. september 2008 - 22:14 #9
Takker for interessen. Jeg beholder nok AVG. Nu ved jeg hvorfor det kikser med opdateringerne en gang imellem, og som "gratist" må jeg leve med uhensigtsmæssigheden.