Avatar billede vester Novice
31. august 2008 - 22:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Upload af flere billleder på en gang

Jeg mangler lidt erfaringer på dette punkt.
Jeg er ved at lave en side, hvor det skal være muligt at uploade op til ti billeder på en gang (helst v.h.a. drag'n'drop).
Kan det lade sig gøre (ja det kan det jo nok) og hvordan?

VesTer

P.S. Funktionen må meget gerne kunne generere et thumbnail ved samme lejlighed.
Avatar billede windll Nybegynder
01. september 2008 - 16:21 #1
Hvem har du som webhotel udbyder ? du skal bare kigge efter et upload komponenter.
Avatar billede vester Novice
01. september 2008 - 16:34 #2
Jeg bruger wannafind, men jeg kan ikke umiddelbart finde et komponent, der kan håndtere ti billleder med drag 'n' drop.
Avatar billede windll Nybegynder
01. september 2008 - 18:07 #3
Du skal bare bruge AspUPLOAD eller AspXUpload,aspSmartUpload alle tre kan
Avatar billede windll Nybegynder
01. september 2008 - 18:09 #4
Uploadscript2.asp
===
<HTML>
<BODY>
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.Save "c:\upload" (Husk at rette til din ejen mappe)
%>

Files:<BR>
<%
For Each File in Upload.Files
Response.Write File.Name & "= " & File.Path & " (" & File.Size &" bytes)<BR>"
Next
%>

<P>

Other items:<BR>
<%
For Each Item in Upload.Form
Response.Write Item.Name & "= " & Item.Value & "<BR>"
Next
%>
</BODY>
</HTML>

Default.asp
========
<HTML>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">
  <FORM METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="UploadScript2.asp">
      File 1:<INPUT TYPE=FILE NAME="FILE1">
      Description 1:<INPUT TYPE=TEXT NAME="DESCR1"><BR>
      File 2:<INPUT TYPE=FILE NAME="FILE2">
      Description 2:<INPUT TYPE=TEXT NAME="DESCR2"><BR>
  <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Upload!">
  </FORM>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede vester Novice
01. september 2008 - 21:05 #5
Tak, men det var ikke helt det jeg var ude efter. Det jeg gerne ville var, at drag 'n' droppe alle filerne fra en mappe til upload i en arbejdsgang.
Men kan det lade sig gøre?
VesTer
Avatar billede windll Nybegynder
01. september 2008 - 22:36 #6
Jeg er ikke helt med hvis du kan forklare skal jeg se om jeg kan hjælpe
Avatar billede vester Novice
01. september 2008 - 22:52 #7
Det jeg gerne vil er, at kunne have en mappe åben, og så trække max ti billeder hen over et felt, hvorefter de uploades. Alternativt markere max ti filer på en gang fra listen der kommer frem, når man trykker "Gennemse".

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men det ville være den optimale løsning.

VesTer
Avatar billede windll Nybegynder
01. september 2008 - 23:09 #8
Det kan godt være det kan lave men jeg har ikke høre om et komponent hvor du kan du skal nok ud og kode nåde java eller nåde. ud fra de komponent wannafind har kan du ikke, har tidliger være kunde hos dem.
Avatar billede vester Novice
01. september 2008 - 23:13 #9
OK.
Jag takker for hjælpen,
Svarer du ikke lige, for points??
Avatar billede windll Nybegynder
01. september 2008 - 23:42 #10
Svar
Avatar billede vester Novice
01. september 2008 - 23:53 #11
takker
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. september 2008 - 12:59 #12
hej windll

er du skrarp til asp m.m.

har brug for lidt hjælp til min side. kunne du hjælpe gerne mod betaling.

kan kontaktes på king@mail.dk