Avatar billede gewaldig Nybegynder
01. september 2008 - 08:30 Der er 6 kommentarer

Dvale funktion i Vista virker ikke

PC med Vista Home Premium.
Dvalefunktionen virker ikke. Alle tre modeller i strømstyring er sat til dvale efter 10 min. Det sker ikke selvom alle programmer, word exel mv.,  er lukket ned. Skærmen slukker dog efter den ønskede tid.
Dvale funktionen kan kun iværksættes via ”start” knappen.
Madia Centret starter PC’en planmæssigt og optager det ønskede program, men lukker så ikke ned igen.
Avatar billede j3ppah Novice
01. september 2008 - 10:59 #1
Så længe media center kører går computeren ikke i dvale... så med mindre media center lukker sig selv når den har optaget, vil computeren ikke gå i dvale...
Avatar billede gewaldig Nybegynder
01. september 2008 - 12:12 #2
Før opdatering til Vista var "XP Media center edition" installeret, og her slukkede PC'en efter endt optagelse.
Selv om alle programmer er lukket helt ned går maskinen ikke i dvale når den indstillede tid er opnået.
Avatar billede gewaldig Nybegynder
01. september 2008 - 12:29 #3
Gad vide om der er et generelt problem med Vista’s dvalefunktion. Jeg er også den lykkelige ejer af et Acer Aspire 510 Media Center udstyret med Vista. Heller ikke her virker dvalefunktionen som forventet. Her er maskinen dog villig til at gå i dvale når den indstillede tid er opnået. Herefter er det derimod ikke muligt at vække den igen. Den eneste måde er at slukke for strømmen og tænde igen.
Avatar billede pazau Nybegynder
01. september 2008 - 17:38 #4
Er det ikke nemmere, at sætte computeren til at slukke helt så?
Avatar billede gewaldig Nybegynder
01. september 2008 - 19:29 #5
Hvad mener du? Dvalefunktionen er jo lavet for at computeren (media centret) kun er tændt når brug for det. Hvis der slukkes helt kan den jo ikke "vågne op" og optage et TV program.
Avatar billede gewaldig Nybegynder
18. juni 2011 - 11:06 #6
Problemet blev aldrig løst. Jeg skiftede i stedet PC'en ud med en ny med Win 7 64 bit. Nu virker dvalefunktionen.