Avatar billede bouggi Nybegynder
25. juni 2001 - 14:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor genstarter pc

Efter nyt image på pc her er der snak om det gamle men sikre system OS/2 Warp... Genstarter maskinen og kører bare rundt i en fast cyklus..
Har efterhånden prøvet alt men uden resultat...
Mo-bo er et Asus p5ab.

MVH... /Bouggi
Avatar billede flywheel Nybegynder
25. juni 2001 - 14:53 #1
Hmmmm......

Hvornår er det denne spontane genstart forekommer ??

Live long and prosper...
Avatar billede svindler Nybegynder
25. juni 2001 - 15:11 #2
Jeg kan huske, at der er en indstilling i CONFIG.SYS, så maskinen automatisk genstarter, hvis der kommer en trap.
Prøv at boote op fra en diskette, og søg efter TRAP, REBOOT eller lignende i config.sys.
Avatar billede bouggi Nybegynder
25. juni 2001 - 17:31 #3
der skal lige tilføjes at jeg har 110 klienter kørende på en OS/2 server
og at det kun er den ene klient maskine der driller..
det sker lige efter at den har fået kommandoen om hvilket ip den er blevet tildelt og det er forsøgt at ændre ip uden resultat

MVH /// Bouggi
Avatar billede bouggi Nybegynder
25. juni 2001 - 17:33 #4
Svindler... Kigger lige på dit foreslag imorgen da jeg har fået fri fra job og sidder hjemme nu og gider sqtte rende tilbage for at checke det nu ;-))

MVH / Bouggi
Avatar billede svindler Nybegynder
25. juni 2001 - 22:32 #5
Hvis der er smidt nyt image på, har du så husket at ændre maskinnavn, så det ikke konflikter, evt med en anden maskine, hvor du også har glemt at ændre navnet ;-)?
Har du prøvet at starte maskinen på et net for sig selv og se, om den så kommer længere?
Kan du se, om den får link på netkortet?
Har du samme hw-konfiguration på de andre 110 maskiner med samme irq\'er sat?
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. juni 2001 - 00:43 #6
Svindler.... de andre gange har det fungeret fint nok det er først efter at det skulle køre på den ene maskine jeg har med asus mobo det har virket før men efter at have smidt star-office på image.
den logger først på netværket når jeg starter requesteren som sker manuelt..
så det er ikke en net fejl ;-))

/ Bouggi
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. juni 2001 - 11:26 #7
Svindler.... Har lige prøvet dit svar efter men kan ikke rigtig finde noget der skulle være forkert.
Har også prøvet at starte den på net for sig selv samt den er blevet startet uden net stadig med samme prob.
Tænker om det kan være konf.. der ikke passer sammen med Asus mobo ???

////Bouggi
Avatar billede svindler Nybegynder
26. juni 2001 - 11:38 #8
Forstår jeg rigtigt, at du har haft maskinen oppe at køre før, men efter at have smidt Star Office med i imaget virker det ikke længere?
Har du prøvet med dit gamle image og så installere Star Office bagefter for at se, om der evt er sket noget med maskinen, eller om maskinen bare ikke kan lide Star Office? Prøv evt også at se, om der sker mystiske ting i config.sys\'en, når Star Office installeres.
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. juni 2001 - 18:27 #9
Har nu forsøgt at installere det gamle image uden S.O. nøjagtig det samme sker men vil imorgen se om jeg kan sen en kopi af Config.sys og Autoexec.bat til dig via mail hvis du mener at det er der fejlen ligger.
For din indtil videre store hjælpsomhed får du lige en slat point og hvis det lykkes dig at finde fejlen smider jeg flere point i posen til dig ;-))

///Bouggi
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. juni 2001 - 18:27 #10
Deler lige point
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. juni 2001 - 18:28 #11
Ups det virkede sqtte så du fik dem alle sammen *GGG*
Avatar billede svindler Nybegynder
27. juni 2001 - 09:18 #12
Hvis dit gamle image HAR virket på den maskine, men ikke virker længere, så har du enten fiflet med maskinen, imaget, installationsproceduren eller maskinen har fået et problem.

Hvis fejlen først opstår, når tcp/ip initieres, var det måske også værd at kigge på ndis-konfigurationsfilen (som jeg ikke kan huske hvad hedder) og tcpip.ini.

Det er ved at være fire år siden jeg sidst havde en OS/2 maskine i hånden, så det er ved at være lidt rustent. Filerne er også stærkt maskinafhængige.

Du siger bare til, hvis du vil have nogle eller alle point tilbage. Jeg kan alligevel ikke købe ny bil eller betale huslånet af for dem.