Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. september 2008 - 17:15 Der er 8 kommentarer

Floatmenu flytter sig fra FF til IE

Jeg har et problem med at få min menu til at stå nøjagtig hvor den skal.

Ligenu bliver den vist rigtig i Firefox men ikke i Internet Explorer,

i mit stylesheet har jeg bl.a.:
  border-collapse: collapse;
  display: block;
som efter min mening skulle holde den på plads.

siden kan ses på http://dds.webproductions.dk

Håber der er en der kan et trick som jeg ikke kender :)
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2008 - 19:35 #1
før du har en doctype kan du i hvert fald ikke helt regne med at din css tolkes som den skal - så start med at læg det ind.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. september 2008 - 20:13 #2
sorry, er ikke lige med på hvad det er (:
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2008 - 22:58 #3
doctype fortæller hvad det er browseren skal fortolke - http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

Det er ikke sikkert at det gør nogen forskel i dit tilfælde, men man kan lige så godt få fjernet de værste fejl først.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
04. september 2008 - 10:12 #4
tak for det.

Det hjalp på nogle små-ting, men det løste ikke mit menuproblem.
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2008 - 17:14 #5
Det ser umiddelbart korrekt ud for mig - hvad præcist er der galt?
Avatar billede hj0rth Nybegynder
14. september 2008 - 19:31 #6
jeg har gjort hover 1 pixel mindre så det ikke er så tydeligt, men hvis du sammenligner Firefox med Explorer kan du se at i Firefox er det et mellemrum under hover og i IE er det ovenover.. .. hvis jeg lavede hover i den rigtige størrelse ville den gå udenfor rammen.
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2008 - 17:36 #7
tabeller til design er en lidt forkert tilgang til tingene - det besværliggør i hvert fald mange ting at benytte et tag til noget det ikke er beregnet til, men skal det endelg være ville jeg nok forsøge at positionere elementer der nu engang skal sidde fast til noget i stedet for bare at floate.
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:40 #8
lukketid?