Avatar billede anders_lun Nybegynder
09. september 2008 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Ændre min ipadresse?

Hejsa, mig og min bror vil gerne spille med hinanden over diverse spil såsom lord of the rings online.. Men når vi går på samme server, siger den at ip adressen allerede er i brug pga. en af os allerede er inde i spillet.

Hvordan kan man løse dette? Har prøvet lidt forskellige programmer proxy osv. men kan ikke rigtig få den til at virke.
Avatar billede darrich Novice
09. september 2008 - 15:50 #1
Jeg formoder i sidder i samme hjem og kører via samme router til jeres udbyder.

Problemet ligger i I kun har en offentlig ip-adresse, som nogle spil begrænser adgangen efter.
Tag en snak med jeres internet udbyder om problemet. I har brug for to offentlige ip adresser, hvilket også kræver noget router konfiguration.
Avatar billede anders_lun Nybegynder
09. september 2008 - 17:44 #2
Okay, fik kontaktet stofanet og de siger man skal bruge en switch i stedet for min trådløse router? Så man vist nok får en ekstern ipadresse af hvad jeg forstod?

Men kan så selvfølgelig ikke spille på min trådløse computer.

Er dette rigtigt forstået?:)
Avatar billede darrich Novice
09. september 2008 - 23:15 #3
Når man kører med router, så tildeles den enkelte pc en ipadresse via DHCP fra routeren, hvilket er lokale ip adresser typisk i området 192.168.1.x.
Og routeren får en WAN ip (offentlig ipadresse) via DHCP fra internet udbyderen i dette tilfælde stofa.

Hvis i anvender en switch i stedet så vil det være tildeling af ip adresse (offentlig ipadresse) via DHCP fra internet udbyderen til den enkelte pc. Ofte er man begrænset til en offentlig ip adresse ved udbydere, og skal betale for en ekstra, men det lader det ikke til her ud fra ovenstående svar fra stofa.
Du kan koble en almindelig trådløs basestation på switchen, så kan man spille via trådløs også.

I kan tjekke ipadressen således.
kør: command
ipconfig /all
kig på ipadressen. Den skal så ligge i et andet område end 192.168.x.x, mener stofanet ligger i området 212.x.x.x men det må du ikke lige hænge mig op på.
Avatar billede darrich Novice
24. oktober 2008 - 08:38 #4
Fik du det løst?