Avatar billede PHBK Praktikant
14. september 2008 - 01:58 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mest spillede sang nogensinde?

Hej.

Jeg har prøvet at finde ud af dette spørgsmål.
Bedst ville det være, at få en world-wide og dansk hitliste over den mest spillede sang nogensinde.
Jeg har kun fundet div. genre relaterede, samt årsbaserede lister.
Jeg ønsker en liste over al type musik, også julemusik, hvor der kun lægges vægt på hvor mange gange de er spillet i radioen.
Nogen som ved hvor man får den information fra?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. september 2008 - 08:11 #1
Jeg tror ikke der findes sådan en liste/statistik. I hvert fald højst for en begrænset del af den vestlige verden...

Men et personligt bud er enten Bing Crossbys White Christmas, eller Beatles Yesterday...
Avatar billede sascha Nybegynder
14. september 2008 - 11:10 #2
Avatar billede PHBK Praktikant
14. september 2008 - 16:31 #3
Tak for besvarelserne.

Ja, det link har jeg været inde på, men det er classic songs.
Det er dog det nærmeste indtil videre.
Avatar billede c-holst Novice
14. september 2008 - 20:03 #4
http://www.usatoday.com/life/music/airplay-charts.htm

http://digitaldreamdoor.nutsie.com/pages/best_played.html

for danske nr kunne man måske finde statestikker fra coda afgifterne. men jeg jeg ved ikke om de går på enkeltnr eller hvordan den regnes ud
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 21:21 #5
Uanset om du finder en statestik der fortæller dig at det er det eller det nummer, så er det forkert. I Danmark har vi Coda som prøver at holde styr på det hele, men hvad med resten af verden. Ikke engang i Danmark kan det lade sig gøre. Alle DJ's har deres egen musiksamling med på radioen. Brudstykker af et hvert spillet nummer går i en database for genkendelse og indberettes. Men alt det som ikke kan genkendes går uden om. Så med andre ord det er en total håbløs opgave du har stillet dig selv. Der er INGEN der registerer ALLE radiostationer og da slet ikke alle spillede numre.
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 21:29 #6
Det bedste du kan komme frem til er den mest solgte Single, men også her er du på herrens mark. For Kina, Rusland og Taiwan producerer cd'er der aldrig bliver registreret. Så hvad er det rigtige tal?
Avatar billede PHBK Praktikant
21. september 2008 - 19:12 #7
Jeg vidste det var enten håbløst, eller tæt på.. men igen, det kunne være der var et ssted - om ikke andet, så for Danmark, som nævnt i oprindeligt spørgsmål.
Jeg er ret sikker på, hvis Kina, Rusland osv. laver singler/albums som ikke bliver registreret, er det næppe noget som ville tangere en top-10 ... ikke endgang en top 100.
Ellers ville vi allerede kendedem.

Men tak for Jeres svar.
Kunne i lægge et svar, sascha og c-holst ?
Avatar billede sascha Nybegynder
21. september 2008 - 20:10 #8
Tak men nej tak.
Avatar billede c-holst Novice
21. september 2008 - 21:31 #9
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)

tror dog ikke man skal undervurdere masserne i Kina, Indien, Rusland med flere. de udgør jo en stor del af verdens befolkning, og jeg er gangske sikkert på, at også de hører radio. og det er også mit indtryk, at deres sorte salgstal er ganske betragtelige. men måske ikke brugbare. i denne sammenhæng.
Avatar billede PHBK Praktikant
22. september 2008 - 00:31 #10
Tak for hjælpen.
Blev dog ikke til det jeg søgte, som jacala besvarede.
Sascha ville ikke have point, men tak til dig alligevel. Du fandt dog et link.
Samme til c-holst.

Igen, mange tak for den hjælp der kunne gives :)