Avatar billede beorn Nybegynder
16. september 2008 - 15:44 Der er 1 løsning

Excel, definer område nogenlunde dymamisk og skjule,vise disse

Hej

en lille problemstilling.

vi vil samle nogle af alle vores kvalitetssikringsdokumenter som ligger i forskellige formater. den grundliggende ide er umiddelbart at man har en forside, hvor man vælger til, for at de valgte ting bliver vist på et underark. umiddelbart er excel blevet valgt til at lægge det hele i, da nogle af felterne, skal behandle en del tal. og det kan lade sig gøre i excel ihvertfald i et statisk miljø.

i et statisk miljø, hvor der ikke bliver rettet på teksten og afsnittene, vil det være forholdsvist simplet via VB at skjule/vise de enkelte rækker. men når der løbende skal tilføjes/slettes afsnit, møder jeg problemer. Fordi så skal man ind og ændre VB scriptet hver gang der er lavet en rettelse.

så overvejede jeg om det var muligt at lave Tags, og så få scriptet til at vise/skjule alt inden for de enkelte tags.

normalt ville jeg lave noget lign.

ark1.rows[xx].show.blablabla

er det muligt at definerer det så man kan

ark1.tag[tagnavn].show.blablablal

koden er ikke korrekt selvfølgelig :) bare for at vise ideen bag.

vi bruger 2003 lige nu, vil desværre antage at denne funktion formodentlig først (hvis det overhovedet er muligt) er blevet tilføjet i 2007, med deres xml understøttelse.
Avatar billede beorn Nybegynder
07. december 2010 - 17:50 #1
luk