Avatar billede busch-jensen Nybegynder
18. september 2008 - 19:14 Der er 1 kommentar

Mere ram på Asus M2N SLI

Hej

Jeg har opgraderet bundkortet i min computer.

De gamle ram er sat over på Asus M2N SLI, og vikrer fint. Nu har jeg så købt 2 nye moduler, og forsøgt, at sætter dem i de to ledige slots. Dernæst vil computeren ikke starte! :(

De gamle ram er 2 x 1GB Geil DDR2-800 PC6400. CL5-5-5 @ 1.8V

De nye ram er 2 x 1GB OCZ PC2 6400 @ 1.8V CL5-6-6

Alle moduler er 1 GB størrelse.

Kan problemet skyldes, at de 2 modultyper ikke har samme timing?

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
08. november 2010 - 13:29 #1
Har ikke fået gjort mere ved sagen. Nu kan det vidst også være det samme med hensyn til opgardering af RAM. Overvejer istedet at udskifte mobo og cpu til noget med flere kerne, og mere fart.

// Busch-Jensen