23. september 2008 - 22:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link til "takke side"

Hej,

Når min bruger har downloaded sin fil vil jeg gerne vise ham(hende ?) en "taksigelseseside". Altså et direkte hop fra download-siden til en anden i direkte kode (ikke et klik-link <a href = nyside.php ?.... osv)

Men mere i stil med $link(denne side, nyside); men det virker ikke (jo, men med fejl !)

Hvad er den precise syntaks ?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
23. september 2008 - 23:02 #1
En ide:
Vende det lidt om, så det link brugeren klikker på for at downloade, er takkesiden. På takkesiden sætte du en meta-redirect ind til den fil der skal downloades:

<meta http-equiv="refresh" content="2;url=http://www.exp.dk/fil.zip">

Så ser brugeren takkesiden og 2 sekunder efter vil download dialog-boksen komme frem. Du kan selvfølgelig ændre antal sekunder efter behag.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 23:05 #2
Eller kan man vel:
echo "
<script language='javascript'>
location.href='minTakSide.php';
</script> ";
Avatar billede cool_casper Nybegynder
23. september 2008 - 23:09 #3
Det kan også bruges, måske skal man så bare sætte en lille forsinkelse på, så man er sikker på at brugeren når at se download dialog-boksen:

echo "
<script language='javascript'>
setTimeout ("location.href='minTakSide.php'", 2000);
</script> ";

Her forsinker den 2 sekunder.
Avatar billede w13 Novice
23. september 2008 - 23:17 #4
Mere optimalt bør det dog nok være:

echo "<script type='text/javascript' language='javascript'>
window.setTimeout ("window.location.href='minTakSide.php'",2000);
</script>";
Avatar billede cool_casper Nybegynder
23. september 2008 - 23:30 #5
Point taken. :)
25. september 2008 - 07:52 #6
Hej Igen,

Min downloader ser sådan ud:    (downlfile.php)

<?php
if(isset($_GET["file"]))
{
    $path = "";
    $fp = fopen($_GET["file"],"r");
    header("Content-Disposition: attachment; filename=". $_GET["file"] ."");
    header("Content-Type: application/octet-stream");
    header("Content-Length: ".filesize($path.$_GET["file"]));
    header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
    header("Pragma: no-cache");
    header("Content-Transfer-Encoding: binary\n");
    header("Expires: ".gmdate("D, d M Y H:i:s", mktime(date("H")+2, date("i"), date("s"), date("m"), date("d"), date("Y")))." GMT");

    ob_flush();
    flush();

    while(!feof($fp))
    {
    $buffer = fread($fp, 2048);
        print $buffer;
    }
    fclose ($fp);
    exit();
}
?>

Den fungerer perfekt.

Den bliver kaldt fra et link fra en tabel (udsnit):

<TD Valign='top' align='left'>
    <A HREF='downlfile.php?file=minfil.xxx'>Hent filen her.... (bla bla bla )</A>
</TD>

hvor XXX er enten ZIP, exe (eller andre typer).

Har prøvet at lægge den JS code w13 foreslår ind umiddelbart før exit i downlfile.php men det virker ikke. Ingen fejlmeddelelser og ingen "takkeside".

Prøvede Cool Caspers ide. Den fungerer, men den giver mig en ide:

Er det muligt (vha JavaScript / JS) at vise en 'forhånds-takkeside', derefter downloade filen (download-dialogg boksen), og slutteligen vise den rigtige takkeside.

Altså det jeg spø'r om, er om der findes et flag, som bliver sat efter downloaden, teste dette flag i JS og hvis sand/falsk så (vha JS) skifte visse elementer på siden til "takke-tekster".

(Ideen kom 20 minutter før jeg sku' på arbejde - så den er IKKE testet... )

Kristian
Avatar billede w13 Novice
27. september 2008 - 12:41 #7
Grunden til, at JavaScriptet ikke virker, er at du indsætter det på en side, som du f.eks. har lavet til et PDF-dokument (hvis det er en sådan fil, man downloader). Og JS kan selvfølgelig intet gøre på andet end HTML- og XHTML-sider.
Du kan derfor heller ikke lukke filen igen, når den først er downloadet.

Men hvis du bare åbner downlfile.php?file=minfil.xxx i et nyt vindue (dvs. sætter target="_blank" på dit link), så lukker den automatisk efter download. Så gør sådan her:

<td valign='top' align='left'>
    <a href='downlfile.php?file=minfil.xxx' target='_blank' onclick='window.location.href="takkeside.php"'>Hent filen her.... (bla bla bla )</a>
</td>

Her åbnes downlfile.php?file=minfil.xxx i nyt vindue (som lukker, når man trykker download), og imens åbnes takkeside.php i hovedvinduet.
23. december 2011 - 11:44 #8
Lukker