Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. september 2008 - 14:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fartbøde i USA

Hej

Jeg er netop kommet hjem fra Florida, hvor jeg var så dum at få en fartbøde på gode 200$.
Er der nogen der kender konsekvensen af en sådan bøde, hvis jeg vælger ikke at betale den?
Det er faktisk imod min natur ikke at tage konsekvensen af mine fejltagelser, men omvendt så ligger pengene da bedre i min lomme end i den amerikanske statskasse, og nogle venner mener at en ubetalt fartbøde i Florida kun kan have konsekvenser for mig i denne stat i fremtiden.
Kvalificeret hjælp søges :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2008 - 15:02 #1
Det kan det. Faktisk gældende for hele USA...

Det er normalt at man kan nægtes adgang til landet, p.g.a. ubetalte bøder.

En bekendt havde en ubetalt parkeringsbøde - og efter et halvt år dumpede der et brev ind om at han var kaldt i retten i den pågældende by (kan ikke huske hvor det var).

Det lykkedes ham at få ringet derover og få en aftale i stand, uden at skulle i retten, men han fik at vide, at indtil bøden var betalt, ville han blive nægtet indrejse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2008 - 15:03 #2
P.s. - han fik jo afklaret mellemværendet, og har siden flere gange været derovre - så jeg ved altså ikke om man rent faktisk BLIVER afvist, eller om det er en tom trussel.
Avatar billede supermanden Nybegynder
25. september 2008 - 16:38 #3
det er da dumt og ta chancen  lol

men jeg ville da betale, du har da gjort noget ulovligt sååå :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 17:11 #4
til sammenligning så konfiskere nordmændene din bil hvis du har ubetalte bøder.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
26. september 2008 - 08:43 #5
Er der mon en forældelsesfrist i USA?

Ryger der evt. renter på?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2008 - 19:17 #6
Der er vel de vanlige 10-20 års forældelse, men ved det ikke. I teorien kan amerikanerne jo gemme det i det uendelige. Og da flyselskaberne skal aflevere passagerlister så ved de når du kommer.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
29. september 2008 - 16:57 #7
Til den / dem af jer, der mener i har bidraget til besvarelse af spørgsmålet ... smid et svar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2008 - 20:59 #8
Man kan i følge min kammerat i USA (han er amerikaner) ikke blive nægtet ind rejse så længe det kun er en bøde. Men det vil formentligt være svært/umuligt at leje biler i USA. Og i staten hvor man har fået bøde risikere man fængsels straf hvis de får fat i en!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2008 - 21:02 #9
Var det i en lejet bil? Hvis ja så kan udlejnings firmaet hente pengene på din konto! De har jo alle informationerne og god grund til det! Du har formentligt skrevet under på at de må gøre det!
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
30. september 2008 - 22:26 #10
Ja, det var i lejet bil ... jeg har skrevet under diverse steder ved udlejningsfirmaet, men vi har betalt med min kammerats mastercard, og jeg kan næppe give tilladelse til at nogen hæver penge på hans konto.

Tak for hjælpen.