Avatar billede sakul Praktikant
26. september 2008 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Delt internet og netværk imellem vista home og win xp pro

Hej Eksperter
Jeg sidder her med en win xp pro med service pack 2 på, og en helt ny pc med vista home basic, med service pack 1 på...
Jeg har en bredbåndsforbindelse, og vil gerne have begge pcér online via den... og jeg vil også gerne kunne udveksle filer imellem de to pcére...
Jeg har købt en lille hub/switch, men jeg kan ikke få dem til at virke sammen.... jeg sætter mit modem stik i port 1 af 5 på hubben, men og derefter ledninger ud til de to pcér, men det virker ikke.... hmm
hvad gør jeg galt???
mvh.¨'
Tommy
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. september 2008 - 15:52 #1
Det bedste er at bruge en router, så den er adgangspunkt til Internettet.
Hvis du f.eks. kun får en IP adresse af din udbyder, kan der kun være en maskine på af gangen.
Du har måske YouSee?

Mvh
Brian Jørgensen

ComputerLab
Data & Design

www.ComputerLab.dk
Avatar billede sakul Praktikant
29. september 2008 - 12:12 #2
Hej Brian ..
Tak for dit svar... dvs jeg skal have anskaffet mig en router .. ok... Nej jeg har ikke yousee ...hvad er det for noget... ???
mvh.
Tommy
Avatar billede sakul Praktikant
29. september 2008 - 12:13 #3
Hov nu forstår jeg måske...yousee er det en internet ubyder... nej den har jeg ikke... jeg har noget der hedder galnet... Bor i Odense og her er det meget udbredt... Jeg har ikke fast ip på linien... jeg troede godt at man kunne gøre det med en lille hub.... Men nej?
mvh.
Tommy
Avatar billede computerlab Nybegynder
29. september 2008 - 12:49 #4
Hej Tommy
Routeren skaber et lukket netværk til dine maskiner, så du kan dele filer internt med dig selv. Den bliver også adgangspunkt til Internettet, og skaber forbindelsen til dine maskiner.
Det kan du ikke bruge en hub til.

Mvh
Brian Jørgensen

ComputerLab
Data & Design

www.ComputerLab.dk
Avatar billede sakul Praktikant
29. september 2008 - 23:01 #5
Hej Brian ...
Okay... jamen mange tak det prøver jeg lige imorgen... :)'Og det at jeg har win xp pro og vista home på de to maskiner er irrelevant?
Tommy
Avatar billede snowball Novice
29. september 2008 - 23:45 #6
Hej Brian / "computerlab".

Velkommen til Eksperten.dk. Som nu bruger, så må du have reglerne frisk i hukommelsen, men det ser desværre ud til at du har misset et at punkterne.

Det er nemlig ikke tilladt at linke til sin egen hjemmeside som en del af sin signatur.
Avatar billede snowball Novice
29. september 2008 - 23:47 #7
Hov, den besked fik jeg sendt afsted lidt for tidligt ;)

Med henvisning til punkt 2.1.6 i reglerne - http://www.eksperten.dk/regler.phtml - så er det som nævnt ikke tilladt at linke til sin egen hjemmeside som en del af sin signatur.

Derfor bedes du venligst stoppe med at gøre det, tak.

Snowball / Admin
Avatar billede computerlab Nybegynder
30. september 2008 - 00:03 #8
Ja, det er ligemeget hvad styresystem der kører på maskinerne.

Sorry Admin, det var ikke gået op for mig at det var forbudt.

Mvh

Brian Jørgensen
ComputerLab

(Er det OK?)
Avatar billede sakul Praktikant
30. september 2008 - 12:57 #9
Okay jeg prøver ..tak for hjælpen Brian....:)
Avatar billede snowball Novice
01. oktober 2008 - 08:55 #10
Ja, det er OK.