Avatar billede lotek Nybegynder
29. september 2008 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Import af PDF-dokumenter i Adobe Designer

Jeg er i gang med at lave en PDF-formular, der kan udfyldes og sendes pr. f.eks. mail.

Jeg anvender har designet selve skabelonen i InDesign og eksporteret den som en PDF. Via Acrobat Professionel 6 prøver jeg så at åbne det samme PDF-dokument via Adobe Designer, for at tilføre de aktive formular felter.

Uanset på hvilken måde jeg eksporterer min PDF (forskellige indstillinger for PDF'en, direkte printet/distileret via AdobePDF og CutePDF), så får jeg følgende melding:

- 1 ukendte symboltegn er erstattet med '?'
- 372 ikke-understøttede buede opbjekter er måske ikke importeret korrekt. Kontroller, at billederne i formularen er nøjagtige.

Dét, jeg får importeret, er med en række aktive objekter, noget omkonverteret tekst (Adobe Designer kan åbenbart ikke læse de fonte, som jeg anvender i dokumentet) samt en række elementer, som programmet ikke kan importere.

Jeg har forsøgt med et indscannet dokument, der ikke indeholder noget som helst element-information. Dette bliver importeret uden problemer. Hvordan får jeg eksporteret mit InDesign dokument, så det uden problemer kan importeres i Adobe Designer?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede lotek Nybegynder
29. september 2008 - 14:22 #1
Hov - kan se, at det er Acrobat 7, jeg anvender - ikke 6.
Avatar billede kringleraket Nybegynder
30. september 2008 - 08:04 #2
Hvorfor laver du ikke bare formularen med Acrobat 7?
Avatar billede falster Ekspert
01. oktober 2008 - 12:46 #3
Lidt i samme boldgade som kringle:

Den foretrukne/anbefalede metode er at skabe designet i et eller andet "moderprogram" (Word, dtp-program e.l.) - konvertere til ("en flad") pdf - og så tilføje de aktive formulardele (felter, evt. knapper mm. i Acrobat).

http://www.adobeforums.com/webx/.59b6a098
Avatar billede lotek Nybegynder
01. oktober 2008 - 13:58 #4
Jeg siger mange tak for hjælpen.

Umiddelbart virkede kringles råd bedst. Det er muligt at benytte de fleste formularfelter direkte i Acrobat og uden, at man skal bekymre sig om import af pdf-dokumentet i andre programmer.

Falster> Idéen er rigtig god og også det, som jeg i princippet har gjort. Grunddesignet er eksporteret fra InDesign til en PDF (jeg har prøvet alle indstillingsmuligheder). Problemet med Adobe Designer er, at den vil gå ind og konvertere PDF-en til forskellige aktive felter. Og den import/konvertering går skævt for mig. Her drejer det sig om dele af grunddesignet som logo etc - ikke formularfelter. Man kan sige, at problemet er, at jeg ikke kan gøre min PDF-fil 'flad' nok, til at Adobe Designer kan indlæse den uden konvertering.

Men jeg har fået det til at virke nu direkte i Acrobat - så mange tak for hjælpen. :o)

Svar = points.
Avatar billede falster Ekspert
01. oktober 2008 - 15:19 #5
OK - godt det funker.
Avatar billede kringleraket Nybegynder
01. oktober 2008 - 15:27 #6
:-)
Avatar billede lotek Nybegynder
01. oktober 2008 - 15:30 #7
Jeg håber, at i kan leve med en ligelig fordeling af pointene. :)