Avatar billede mapoulsen Nybegynder
29. september 2008 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af mobiltelefon

Hej Eksperten

Jeg står overfor at skulle købe ny mobiltelefon, og det er da godt nok et uoverskueligt marked, når man ikke lige har fulgt med de sidste par år.

Jeg leder efter en business-model som:

- Har kalender som kan synkronisere med Outlook via Bluetooth
- Kan hente/sende e-mails
- Er så lille som mulig (så den kan være i en bukselomme)
- Er i et stilrent sort design
- Kan holde batteri i lang tid

Er der nogen der kan anbefale en?
Avatar billede enya Nybegynder
29. september 2008 - 15:29 #1
Er der et foretrukket mærke..?
Har selv Sony Ericsson mobiler, som jeg er godt tilfreds med. Men som skrevet, er markedet jo uoverskueligt.
Et forslag kunne være: http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/g502?cc=dk&lc=da
(Har dog ingen personlig erfaring med denne model.)
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2008 - 16:18 #2
HTC Diamond - rigtig lækker telefon og da den kører windows vil det være et let genkendeligt system at skifte til.
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
29. september 2008 - 16:22 #3
Tak for henvisningen.

Det ser ud som om at der er mange gode anmeldelser af den telefon.

Men nej, har intet foretrukket mærke, andet end at jeg har haft Nokia i de sidste 5 år..
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
29. september 2008 - 16:38 #4
HTC Diamond, jeg skulle lige til at sige at den var for stor. Men i forhold til Sony Ericsson er den jo faktisk kun minimalt større.

Men jeg har set en HTC Diamond engang. Og ejeren af denne være ikke imponeret primært fordi den simpelthen var besværlig at bruge. Fx var det svært at ramme de forskellige knapper, det var det meget tidskrævende at finde en person på hans kontaktliste og i kalenderen kunne man ikke se al teksten hvis man havde en aftale med en tekst som var lidt længere end normalt. Alt i alt syntes han at den var lidt ugennemtænkt, med småting som gjorde hverdagen mere besværligt end den burde være.

Har du selv erfaringer med HTC Diamond?
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2008 - 17:31 #5
ja, jeg har selv en Diamon - men jeg ved ikke helt om jeg er den rigtige til at bruge som sammenligning, for min tidligere mobil var også en windows mobil så jeg tror snart ikke at jeg kan finde ud af at bruge en "normal".

Mht tastatur handler det om at indstille til hvad der passer en selv - jeg kører med et telefon-tastatur fremfor fuldt tastatur og så er "tasterne" lette at ramme, men før det havde jeg fuldt tastatur og så kunne det godt være lidt en øvelse at ramme uden pegepind (som jeg iøvrigt aldrig bruger).

Den fulde kontaktliste kan være lidt besværlig at benytte, i hvert fald indtil man bliver fuldt fortrolig med touch-delen - men jeg må indrømme at jeg sjælden benytter den da de mest brugte kontakter ligger i foretrukne hvori der er let at bladre og skal jeg skrive fx sms skriver jeg bare begyndelses-bogstavet/bogstaverne hvorefter navnet bliver foreslået.

Kalenderen benytter jeg meget men jeg har aldrig skrevet lange tekster - det er jeg for doven til - så jeg har aldrig oplevet problemer på den front.

Jeg er ovenud tilfreds med Diamond og de to eneste irritationsmomenter jeg har er, at indikatoren for batteri er lidt svær at gennemskue da intervallet fra 50% strøm og ned til der kommer en alert for at man skal huske at oplade er på samme streg og så er det lidt for let at få Edge/3G slået til da mange ting (google maps, vejret osv) gerne vil gå online og hente. Disse ting vænner man sig til og så har jeg til gengæld glæde af fx GPS og muligheden for selv at udvikle mobile applikationer.
Avatar billede sleeper Nybegynder
30. september 2008 - 07:56 #6
Hej

Hvis man kan vende sig til en touchscreen, får du ingen bedre telefon end HTC Diamond.

ellers så prøv at kigge på Nokia's E serie, evt. Nokia E51 eller E66
Det er to rigtig fede telefoner, som kan alt det du søger
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2008 - 18:19 #7
Hvad med en Porche-mobil: http://www.itsvar.dk/jcs/news/30/9.aspx?id=8194&src=nyhed
Den ser flot ud og har vist de funktioner og spec., du efterspørger..?
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
03. oktober 2008 - 11:29 #8
Mange tak for svarene.

Jeg endte på en HTC Diamond, har lige bestilt fra Telmore. Så det bliver spændende om den lever op til forventningerne :)