Avatar billede tpiil Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deling af mapper fra win 2003 til xp

Hej,

Jeg har følgende problemstilling:
Jeg vil gerne dele nogle mapper over internettet fra min windows 2003 server.

Jeg har oprettet brugere og rettigheder på serveren.

Når jeg så logger ind fra min anden windows 2003 server med denne adresse virker det fint. Den spørger efter brugernavn/kodeord og logger mig derefter ind som bruger.
\\ipadresse

Når jeg skriver det samme fra en windows xp computer er det som om den logger på en gæstebruger som så bare viser intet. Den spørger ikke efter brugernavn og kodeord så den har ikke rittigheder til at se noget.

Hvordan sætter jeg op på serveren at windows xp skal spørge efter brugernavn og kodeord?

Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg deler ikke lokalt, men over internettet. Portene er åbne.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:17 #1
Har du disablet anonymous access til mapperne på serveren, siden den ikke spørger efter nogen koder?
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. oktober 2008 - 14:09 #2
Fandt dette da du skrev det med anomous access. Havde åbentbart ikke brugt den rigtige søgekombination i google :)

http://support.microsoft.com/kb/143474