Avatar billede mysitesolution Nybegynder
03. oktober 2008 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Strukturere db resultat med linq

Hej

Jeg har 2 tabeller Containers og Items.

Containers
ID Identity
Name VARCHAR

Items
ID Identity
Parent Ref til Containers - kan være null hvis der ingen er
Name VARCHAR

Dvs. rent strukturmæssigt vil man kunne forme et resultat som:

Container
      Item
  Container
  Item

Og det vil jeg gerne gøre i min kode via LINQ. Hvordan gør jeg det? Er der en måde som benytter SQL i databasen, eller skal det struktureres lokalt?
Avatar billede driis Nybegynder
04. oktober 2008 - 11:27 #1
Du kan jo bruge DLINQ eller Entity Framework til at kunne lave query på dine objekter fra databasen - er det dét dit spørgsmål går på ?
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
04. oktober 2008 - 18:30 #2
ja, men hvordan jeg laver et linq query som giver mig et resultat som den struktur jeg har beskrevet.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
05. oktober 2008 - 04:01 #3
Har fundet svar... DataLoadOptions