Jeg har kig på to nye bærbar og har brug for lidt vejledning af jer eksperter herinde. Jeg bruger ikke min computer særlig meget til spil, så hvilken af disse to vil opfylde mine behov
En HP med følgende specs: pris ca. 6000 kr Processortype Intel® Centrino® 2 Processor Technology • Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 • 2 GHz , Level 2 cache 3 MB • Intel® PRO/Wireless 4965AGN netværksforbindelse
Operativsystem installeret Original Windows Vista® Home Premium med Service Pack 1 (32-bit)
Standardhukommelse 4096 MB
Hukommelseslayout (2 x 2048 MB)
Interne drev Intern harddisk 320 GB
Harddisk-controller SATA-harddisk
Harddiskhastighed 5400 o/m
Optisk drevtype Blu-Ray rom med SuperMulti dvd±r/rw Double Layer
Systemspecifikationer Hukommelseskortenhed 5-i-1 integreret Digital medielæser til Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort
Netværksinterface Integreret 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
Teknologier til trådløs Intel® PRO/Wireless 4965AGN netværksforbindelse
Trådløs Bluetooth® trådløst netværk
Ekstern I/O-porte 4 USB 2.0, 1 HDMI-konnektor, 1 eSata-konnektor, 1 VGA-port, 1 RJ45 ethernet-konnektor, 2 hovedtelefonstik, 1 mikrofonstik, 1 IEEE 1394-stik, infrarød port til fjernbetjening, konnektor til kabeldocking
Interface til videooptagelse IEEE 1394 FireWire® interface
Udvidelsessokler Ét ExpressCard/54 slot (understøtter også ExpressCard/34)
Skærmstørrelse 15,4" WXGA High Definition BrightView bredskærm
Skærmopløsning 1280 x 800
Skærmadapter NVIDIA GeForce 9600M GT
Skærm-RAM Op til 1791 MB tilgængelig grafikhukommelse i alt med 512 MB dedikeret
Kontrolpanel HP QuickPlay medieafspiller software og tilhørende menustyring, musik- og dvd-knapper
Webcam HP Pavilion WebCam med integreret mikrofon
Fjernbetjening HP Mobil fjernbetjening
Intern lyd 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd 16 bit integreret
Højttalere og mikrofon Altec Lansing® højttalere
Tastatur 101-tasters kompatibelt tastatur
Pegeenhed Pegeplade med tænd/sluk-knap og dedikeret op/ned lodret og vandret rulning, volumenkontrol, lydslukningsknapper, 1 genvejsknap
Strømforsyning, type 90 W vekselstrømsadapter
Software Software - Produktivitet & finans Microsoft® Works og Microsoft® Office Home og Student 2007 60-dages prøveversion
Præinstalleret software Microsoft® Internet Explorer; Windows Mail; Adobe® Reader
Driversoftware til optisk drev Windows Media Player ; Windows Photo Gallery ; DVD Play; Windows Movie Maker, Windows DVD Maker ; Cyberlink DVD Suite ; Windows Media center, QuickPlay for Windows
Medfølgende software Gendannelsespartition (med mulighed for separat gendannelse af system, applikationer og drivere); Valgfri genallokering af gendannelsespartition; Oprettelsesværktøj til gendannelses-cd/dvd; Symantec™ Norton Internet Security™ 2008 (60 dages live update); Hjælp og Support til bærbar pc
Den anden er en Fujitsu Siemens til 5000 kr. med følgende specs:
Model AMILO Xa 2528-12P Processor 1,8 GHz Turion64 X2 TL-56 Hukommelse 3072MB DDR2 RAM (1x2048MB + 1x1024MB) Harddisk 250 GB 5400Rpm Skærmstørrelse 17" WXGA+ Opløsning 1440 x 900 pixel Grafik nVIDIA GeForce 8600M GS med 256MB dedikeret RAM og op til 767MB delt grafik Drev Multi Dual-layer DVD brænder Trådløst netværk Ja 54Mbit / Bluetooth 2.0 Netværk 10/100/1000Mbit / 56K modem Porte 3 x USB2.0 / 1 x Firewire / 1 x DVI-I / 1 x TV-Out / 1 x Express Card slot (34/54 mm) Kortlæser Ja 4i1 (SD/MS/MMC/MSPRO) Webcam Ja 1,3MP Styresystem Windows Vista Home Premium Programmer Norman Antivirus med 3 års gratis opdatering / Microsoft Works 9.0 Vægt 4,0 kg Mål (BxDxH) 39,9 x 29,9 x 3,3/3,9 cm Batteri 6 Cells Udstyr inkluderet Fjernbetjening medfølger
"Jeg bruger ikke min computer særlig meget til spil"
AMILO Xa 2528-12P er bedste køb så.
Synes godt om
Slettet bruger
07. oktober 2008 - 21:22#2
Jeg vil vove at påstå at du med den øverste PC kan få cirka 4½-6k i 3DMark, hvilket er et ret så udmærket tal til spil egentligt. Man skal en del højere op når det kommer til bærbare for at kunne køre de meget krævende spil, hvilket jeg ikke vil sige er det værd, så hvis du bare vil kunne spille de spil som ikke kræver det helt vilde (Oblivion etc.) kan de sagtens spille mange af de nuv. spil i en god kvalitet.
Den anden PC er en 17" og med en anelse ringere grafikkort men vil nok også være udmærket. Dog er 17" en stor størrelse at bære rundt på i forhold til en 15.4" f. eks.
Jeg tror ikke batterimæssigt at disse 2 PC'er vil være et plus, igen det kommer lidt an på hvad behovet er, så hvis, som du selv siger, bare skal have en bærbar til alm. brug og evt. et par spil hist og her og det begge to gode bud - jeg ville dog hælde mest til den øverste ud fra de 2.
Hvad er forskellen på de to og hvad får jeg mere for pengene ved at købe den ene frem for den anden?
Model AMILO Pa 3553-001 Processor 2,0 GHz AMD Turion64 X2 RM-70 Hukommelse 3072MB DDR2 RAM (1x2048MB + 1x1024MB) Harddisk 320GB 5400Rpm Skærmstørrelse 15.4" WXGA+ Opløsning 1280 x 800 pixel Grafik ATI Mobility Radeon HD 3470 Hybrid X2 Graphics med 256MB dedikeret Drev Multi Dual-layer DVD brænder Trådløst netværk Ja 300 Mbit(802.11 b/g/n) Netværk 10/100/1000Mbit / 56K modem Porte 1xHDMI / 1xVGA / 3xUSB 2.0 / 1xeSATA / 1xExpresscard / 1 x Firewire Kortlæser Ja 15-i-1 Webcam Ja 0,3 MP Styresystem Windows Vista Home Premium Programmer Norman antivirus med 3 års fri opdatering Vægt 2,95 kg Mål (BxDxH) 36,0 x 27,2 x 2,4 / 3,72 cm Batteri 6 Cells
Hvad siger I til den her? Jeg er åben for andre forslag, hvis I har nogle
Synes godt om
Slettet bruger
07. oktober 2008 - 23:04#4
Forskel fra PC1 og PC2: PC1 har flere ram (behøver dog ikke nødvendigvis betyde bedre performance) PC1 har et bedre grafikkort PC1 har umiddelbart bedre højttalere og HD plads, men tilgengæld er PC2 billigere end PC1 og har et Webcam.
PC3 har langt det bedste grafikkort hvilket er den umiddelbare forskel.
hvilken af pc 2 og 3 vil du råde mig til at købe i forhold til at afspille film på mit tv men samtidig skal have et godt webcam?
Synes godt om
Slettet bruger
07. oktober 2008 - 23:43#6
GFXBench med PC2(kun ud fra GFX, 3DMark06: min: 1554, avg: 2581, max: 3548 Points
GFXBench med PC3(kun ud fra GFX, 3DMark06: min: 1840, avg: 1932, max: 2000 Points
Jeg må deraf nok lige trække en mening tilbage og konstatere at grafikkortet i PC2 har en anelse bedre grafikkort :), mens begge grafikkort kan håndtere god kvalitet på tv (deraf HD).
Samtidig har PC2 1,3 MP.
Jeg har dog aldrig været den store fan af Fujitse Siemens, dog mest fordi den bærbar jeg har prøvet fra dem (dog ældre dato) var lidt for lun.
så du vil råde mig til at købe pc2? Hvad vil du da foreslå af alternative maskiner?
Synes godt om
Slettet bruger
08. oktober 2008 - 14:52#8
Altså ud fra disse 3 PC'er, er PC2 nok bedste bud.
Du kunne evt. overveje denne MSI til ca. 5700 kr.: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=456552 Hvor der også er 1,3 MP indbygget kamera, men bedre graffikkort og bedre CPU (efter min mening) og ellers nogenlunde samme specs.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.