Avatar billede vat69 Nybegynder
08. oktober 2008 - 10:29 Der er 10 kommentarer

Skarp text med CSS

Hej Alle

Er der nogen måde hvorpå man kan lave smooth text via CSS så en tekst ikke pixlere så meget?

Det er naturligvis specielt et problem hvis man har en stor størrelse på ens font.

mvh
Vat69
Avatar billede roenving Novice
08. oktober 2008 - 10:37 #1
Næh ...
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2008 - 10:42 #2
jeg vil mene at det er browserens måde at rendere teksten på, der afgører om den er kantet eller pixeleret...

jeg tror ikke du kan lave om på det i css.
Avatar billede ssv Nybegynder
08. oktober 2008 - 11:15 #3
Brug sIFR - der kan du lave din font anti-aliased da du 'henter' fonten fra en swf-fil ;-)
Avatar billede ssv Nybegynder
08. oktober 2008 - 11:15 #4
(anyway, det kan ikke klares med css)
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2008 - 11:25 #5
<ole>

- men da der findes en 'text-rendering' property i sproget SVG, har 'gode', gamle, proprietære Mozilla 'naturligvis' valgt at lade denne gælde for HTML-elementer også i Firefox 3(!)
    http://developer.mozilla.org/en/CSS/text-rendering

/mvh
</bole>
Avatar billede vat69 Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:17 #6
Øv jeg havde det næsten på fornemmeren at en simple CSS løsning ikke var inden for række viden.
Læg et svar så lukker jeg spg. og du får de point her. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2008 - 16:42 #7
Vi er fire i tråden - ud over dig selv. Hvem skal lægge et svar?  =)
Avatar billede vat69 Nybegynder
28. november 2008 - 09:17 #8
Ups har glemt denne, læg et svar. Jeg kigger ind senere i dag og deler point med dem der har lagt et svar dte må være mest fair :-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. november 2008 - 09:32 #9
Det mest fair er vel, du tager en beslutning. Man kan ikke altid svare 'ved muligvis ikke helt' på ja/nej-spørgsmål  =)
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 10:40 #10
kan vi lukke hér?