Avatar billede spacey Nybegynder
26. juni 2001 - 21:49 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

onDoubleClick...

Hey folkens

Jeg er godt igang med at kode mit sænkeslagskibe spil, der næsten er færdigt som beta, men jeg har et lille problem.

Man placerer skibene via drag\'n\'drop, men man skal jo på en eller anden måde kunne vende skibet så det er horisontalt istedet for vertikalt.

PT. bruger jeg ondblclick, direkte på div\'et, hvilket jo virker fint nok i IE, men ikke i NS4 hvor jeg er nødt til at indsætte et link uden om billedet, også køre ondblclick på linket.

Dette er bare noget lort, da jeg helst ikke vil have link cursoren (hånden) til at blive vist når man drag\'n\'dropper, men man kan kun ændre cursoren via CSS i IE og NS6.

Så er der nogen der har en metode til at løse dette, så hånden ikke bliver vist når man dragger i ns4.

Håber på et godt svar!

//Jens
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
26. juni 2001 - 21:52 #1
Kan du ikke bare bruge cursortype=\"crosshair\" i dit A tag?
Avatar billede spacey Nybegynder
26. juni 2001 - 21:54 #2
sune>>> Læs hvad jeg skriver!
Det virker IKKE i NS4....
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
26. juni 2001 - 22:01 #3
Det er ikke fordi jeg tvivler på dine evner, men det virker altså fint i navigator, så du må gøre noget forkert...

Prøv at gi\' mig lidt kode så kan det være jeg kan finde fejlen.
Du køre vel med nyeste version selvom det også virker i ældre
Avatar billede spacey Nybegynder
26. juni 2001 - 22:05 #4
Vi snakker fx. NS 4.04 her, og der virker det ikke...
Kom med et eksempel du mener virker!
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
26. juni 2001 - 22:08 #5
<html>
  <head>
    <title>cursortest</test>
  </head>
<body>
<style type=\"text/css\">
  <!--
    b {cursor: crosshair;}
  -->
</style>

<b>Testing...</b>

</body>
</html>

Når cursoren holdes over ordet \"testing...\" skifter den til et kryds også i NN

Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
26. juni 2001 - 22:10 #6
Men jeg vil på det kraftigste anbefale dig at opdatere din browser for det må siges at være noget forældet og det er næsten helt sikkert at det er der at problemet ligger...
Avatar billede spacey Nybegynder
26. juni 2001 - 22:15 #7
sune>>> fat det nu, du kan ikke bare via CSS ændre cursoren i NS4.
Dit eksempel virker _IKKE_ i min ns 4.04, og når du anbefaler mig at opdatere lyder det som om at du ikke har fattet en skid af hvad mit spm. handler om!

Jeg bruger jo netop NS 4.04 til test, da jeg vil have at det skal virke for andre brugere i denne browser!
Avatar billede spacey Nybegynder
26. juni 2001 - 22:16 #8
Men anyway, efter lidt statistisk argumentation fra jumper på ICQ tror jeg at jeg i dette tilfælde vil droppe NS4 fuldstændigt.....
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
26. juni 2001 - 22:22 #9
Prøv lige at hør her... Jeg er faktisk kun ude på en ting og det er at hjælpe dig. Derfor har jeg ikke behov for at fatte noget som helst. Det er ikke min skyld at din browser er forældet, og jeg synes sgu egentlig at du skulle tale pænt til folk også selvom du ikke lige sidder overfor dem

Tak for denne gang...
Avatar billede spacey Nybegynder
26. juni 2001 - 22:25 #10
ARgh! DU er sq da til at få grå hår i hovedet af!!!!

Min browser er forældet fordi nogle af BRUGERNES - du ved dem ude foran skærmern - browsere i nogle tilfælde er forældet!

Du må sq da kunne se at det er lidt lamt at du bliver ved med bare at køre på det samme når jeg har forklaret dit hvordan det hænger sammen 2 gange!
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 11:08 #11
<ole>
Kom nu Spacey.....har du helt glemt din Dan Steinman?  :o))
Du detekter på document.onmousedown om du er indenfor slagskibets areal.
Hvis det er tilfældet sætter du en variabel, der tillader drag på document.onmousemove.
Hvor svært kan det være?  :oD
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 11:14 #12
Du kan enten spørge til, om event.srcElement.name (e.target.name i NS4) hedder noget med \'ss\' - hvis du kalder dine slagskibe for \'ss1, ss2, ss3, osv. Så skal variablen sættes.
Ellers må du lave det objekt orienteret og lave en metode på slagskibs-objektet - isWithIn() - som checker om cursoren er indenfor slagskibet og derefter returnerer true......ellers false.
/mvh
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 16:07 #13
ole>>>>> Iknow, det er sq da også sådan jeg samler mine skibe op når jeg dragger dem.

Men det løser sq da ikke dobbeltklik problemet, min ns 4.04 kan nemlig IKKE fange document.ondblclick?!?
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 16:32 #14
Nej, selvfølgelig kan den ikke det  :oP
Prøv det her - og fyr funktionen af på samme måde. At fyre den af på link\'et er kun til test  :o)

<html>
<head>

<script language=\"JavaScript\">
var dbclck_var = 0;
function dbclck() {
    dbclck_var++;
    setTimeout(\'dbclck_var=0\',500);
}
function myAlert() {
    dbclck();
    if (dbclck_var>1) {
        alert(\'Det var et dobbelt-klik...!\');
    }
</script>

</head>
<body>

<a href=\"#\" onclick=\"myAlert();\">test</a><br>

</body>
</html>

/mvh
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 16:38 #15
Ole>>> Den metode har jeg også selv prøvet tidligere, er jo ikke helt dum :-)

Men den virker desværre ikke i NS 4.04, men den virker dog i NS 4.5+...

//Jens
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 16:50 #16
Det virker vist i alle andre NS4.x versioner...også i 4.03...! Mon 4.04 ikke kan lide timeout\'en...? Det må være eneste bruserversion, det ikke virker i. Det er jo Stenalder-JavaScript  :o)
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 16:56 #17
ole>>> Iknow, vi har lige snakket om det på ICQ...
Jeg er ved at teste kommet frem til at setTimeOut kun funker i min ns 4.04, hvis jeg har timeout på mere end 3000 milesekunder.....
MEGET mærkeligt firma!!!

Er der egenligt nogen der har en forklaring på denne sag? - er det en generel NS 4.04 bug, eller er det kun min browser?
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 16:58 #18
Ole>>> Jeg venter lige med at acceptere, det kan jo være nogen har en forklaring på NS 4.04 bug\'en...
Hvis nogen har skal jeg nok tildele ekstra points, så du får dine 100 stks :-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 17:01 #19
Okay...jeg har lige spurgt rundt på bureauet. Ingen har set den før (vi bruger sjældent 4.04), men alle er overbevist om, det er eneste version, det sker i.
/mvh
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 17:03 #20
ole>>> Well, inde hos jer laver i sq da heller ikke andet end fyringer, bordfodbold og fredagscafe, så det er da klart at ingen kender til den :-)
I får måske også tid til en lille fredagssymfoni ind imellem :-)

Men det skulle såmænd ikke undre mig om den er ns 4.04 specifik, jeg har netop valgt denne browser da den er en af de mest picky af slagsen...

Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 17:08 #21
FredagsHARMONI, om jeg må be\'...!  :o)
Åhhh jo, så hjælper vi også rollinger rundt omkring på nettet, der samler på obskure, antikverede browser-versioner  :oD

NS4.03 er nu også noget af en bitch - men æder altså dette som en mis  :o)
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 17:10 #22
Rollinger????

Er det mig, der af en dino, pludseligt bliver omtalt som en rolling blot pga. min ringe alder???

Tsk. Tsk.

Obskure browsere?, du skulle snakke, du kører MacOS som ikke engang understøtter DHTML editing control....
MEGET mærkeligt firma :-)
Avatar billede spacey Nybegynder
27. juni 2001 - 17:12 #23
LOL, fredagsharmoni!!!
Der findes sq da ikke noget mindre harmonisk!
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 17:25 #24
Jeg er hybrid (Mac og PC)....schhhhhhhh....sig det ikke til nogen...!  :o)

For de andre er FredagsHarmoni noget, vi af og til afholder  på bureauet kl. ca. 16:30. Så startes alle 70-80 maskiner på kontoret med samme mp3-fil - på NÆSTEN samme tid. Ingen kan arbejde i den kakafoni og bliver nødt til at deltage i socialiseringen omkring fredagsbaren  :o)
/mvh