Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 18:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Netværksproblem i Vista

Jeg har tre computere (en stationær og to bærbare), den ene bærbare kører Vista Home Premium 32 bit med Service Pack 1, den anden bærbare kører XP med Service Pack 3 og den stationære kører også XP med Service Pack 3.

De kører begge samme arbejdsgruppe, når jeg klikker på Netværk på den bærbare med Vista kan jeg IKKE se den stationære, jeg kan KUN se den selv.

Når jeg klikker på Netværkssteder på den bærbare med XP kan jeg godt se den stationære.

Jeg har prøvet at slå Firewall fra, men det hjalp ikke noget.

Håber nogle her kan hjælpe mig, da det er vigtigt for mig, at kunne se filer m.m. på den stationære, fra den bærbare som kører med Vista.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 18:42 #1
du skal lave netværket privat på vista før du kan se andre pcer
Avatar billede zesus Praktikant
14. oktober 2008 - 18:47 #2
vista - fjern
hasta - så ind med xp
lavista - problem løst
Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 19:02 #3
Hvordan laver man netværket privat på Vista?
Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 19:14 #4
Det er som privat netværk nu, men det hjælper ikke.
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:51 #5
Er alle maskiner medlem af samme arbejdsgruppe "WORKGROUP" ?

Er netværket sat til privat netværk i Netværks-og delingscenter på Vista-maskinen

Alle computere, skal have resourcer, der er delt på netværket og ikke blot på den enkelte computer, men det ved du jo nok.
I Windoes Vista, Kontrolpanel, Netværks-og delingscenter, skal du sikre dig, at dit netværk er markeret som (privat netværk. Såfremt det er det markeret som (offentlig tilgængeligt netværk, vil du ved klik på dit netværk enten ingen computer se eller kun den computer du sidder ved. Dette ændret du ved at klikke på Tilpas og markere Privat, trykke Næste og Fortsæt og Luk.
Hvis du nu trykker på dit netværk, skulle du kunne se andre computere på netværket.

http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/Network.jpg
Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 20:11 #6
Som skrevet før, Når jeg klikker på Netværkssteder på den bærbare med XP kan jeg godt se den stationære. Mit netværk på Vista computeren, er sat som privat men jeg kan stadigvæk KUN se den selv.

Arbejdsgruppen er den samme.
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. oktober 2008 - 20:23 #7
Netværksregistrering:        er Slået til ?
Fildelinger:                  er Slået til ?
Mappen Delte filer:          er Slået til ?
Adgangskodebeskyttet deling:  er Slået til ?

evt noget i retning af dette link:

http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/Network.jpg
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. oktober 2008 - 20:57 #8
Kan XP PC'erne se Vista PC'en ??
Hvilken Firewall benyttes ??  Norton Symantec, kan være virkelig drilagtig, hvad angår fil og udskriftdeling.
Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 21:07 #9
De ting er slået til, og ser næsten ud som dit link, men det virker stadigvæk ikke.
Jeg har læst, at LLTD-protokollen skal være på XP computeren, og man kan downloade den på: http://support.microsoft.com/kb/922120 men når jeg vil downloade den, kommer flg. meddelse: "Installationsprogrammet har fundet ud af, at den Service Pack, der findes til systemet, er nyere end den opdatering, du prøver at installere. Du bøhøver ikke at installere opdateringen."

Jeg har jo også Service Pack 3 på computeren. Jeg kan dog IKKE finde LLTD i egenskaber for LAN-forbindelse!!!
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. oktober 2008 - 21:16 #10
Jeg har heller ikke
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. oktober 2008 - 21:29 #11
Jeg har heller ikke noget med LLTD i egenskaber for lan-forbindelse, den eneste jeg har er: Klientprogram til Microsoft-netværk, Fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk, QoS-pakkeplanlægning og internetprotokol (TCO/IP).
Link Layer Topology Discovery (LLTD)-svartjeneste(KB922120) er integreret i SP 3.
Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 21:40 #12
Dem har jeg bl.a. også.

XP´en kan heller ikke finde Vista PC´en.

De Firewalle jeg bruger er: Windows Firewall, F-Secure Firewalle dem har jeg prøvet at slå fra, og så bruger jeg også Linksys Firewall.
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. oktober 2008 - 21:55 #13
Får Vista PC'en en IP-adresse ???
Kommer Vista PC'en på internet ???
Avatar billede sneumann Novice
14. oktober 2008 - 22:12 #14
Både Vista og XP får en IP-Adresse, og de kan begge komme på Internettet.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 19:37 #15
http://vistaguide.dk/?Artikler/GuideTilNetvaerkIVista/357

forvirrer det her eller hjælper det.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 19:39 #16
punkt 1 ligner det her problem eller tager jeg fejl.
Avatar billede sneumann Novice
16. oktober 2008 - 21:38 #17
Jo punkt 1 ligner mit problem, men mine computere har samme arbejdsgruppe navn, og netværket er sat til privat i Vista, men det virker stadigvæk ikke.

Jeg har nu fået LLTD-protokol på XP computeren, men kan stadigvæk ikke se den på Vista computeren. Når jeg klikker ind på "kort over netværk", kan jeg se den er med på kortet, men hvis jeg vælger netnærk, kan jeg stadigvæk kun se den selv (computeren med Vista).
Avatar billede sneumann Novice
18. august 2010 - 16:47 #18
LUKKET
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 19:11 #19
en løsning ville være meget venligt
Avatar billede sneumann Novice
19. august 2010 - 09:11 #20
Jeg fandt ingen løsning som virkede, derfor lukkede jeg spørgsmålet.