Avatar billede danieru Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt IE problem.

Jeg ved ikke om dette burde være i JS eller PHP, så jeg prøver at smide det her til at starte med, da jeg ikke er sikker på om det er et PHP eller JS problem. :)

Jeg har et problem, jeg bruger et style switch "system" jeg fandt på nettet, som ser sådan ud:

function setActiveStyleSheet(title) {
  var i, a, main;
  for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) {
    if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1 && a.getAttribute("title")) {
      a.disabled = true;
      if(a.getAttribute("title") == title) a.disabled = false;
    }

function getActiveStyleSheet() {
  var i, a;
  for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) {
    if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1 && a.getAttribute("title") && !a.disabled) return a.getAttribute("title");
  }
  return null;
}

function getPreferredStyleSheet() {
  var i, a;
  for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) {
    if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1
      && a.getAttribute("rel").indexOf("alt") == -1
      && a.getAttribute("title")
      ) return a.getAttribute("title");
  }
  return null;
}

function createCookie(name,value,days) {
  if (days) {
    var date = new Date();
    date.setTime(date.getTime()+(days*24*60*60*1000));
    var expires = "; expires="+date.toGMTString();
  }
  else expires = "";
  document.cookie = name+"="+value+expires+"; path=/";
}

function readCookie(name) {
  var nameEQ = name + "=";
  var ca = document.cookie.split(';');
  for(var i=0;i < ca.length;i++) {
    var c = ca[i];
    while (c.charAt(0)==' ') c = c.substring(1,c.length);
    if (c.indexOf(nameEQ) == 0) return c.substring(nameEQ.length,c.length);
  }
  return null;
}

window.onload = function(e) {
  var cookie = readCookie("style");
  var title = cookie ? cookie : getPreferredStyleSheet();
  setActiveStyleSheet(title);
}

window.onunload = function(e) {
  var title = getActiveStyleSheet();
  createCookie("style", title, 365);
}

var cookie = readCookie("style");
var title = cookie ? cookie : getPreferredStyleSheet();
setActiveStyleSheet(title);

Når jeg vil skifte det bruger jeg:
        <p><a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('default'); return false;">S&aelig;t design til grøn/hvid.</a><br />
        <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('black'); return false;">S&aelig;t design til rød/sort.</a> </p>

Men når dette køres i IE, sker der en fejl, når jeg skifter til et andet skin, beholder den delvist de gamle farver, og skifter til de nye.

Som det kan sees her:
http://i235.photobucket.com/albums/ee316/Danierux/Untitled-1-1.jpg

Jeg er hel blank med hvad det kan være..

Siden kan forresten findes her: leg.moesgaard.be

Tak! :)
Avatar billede w13 Novice
14. oktober 2008 - 19:53 #1
Når jeg ser på billedet, hvad er så forkert? Jeg ved jo ikke, hvordan dit design skal se ud. :)
Avatar billede danieru Nybegynder
14. oktober 2008 - 20:04 #2
Hov, det glemte jeg helt. :$
Det er kun når man skifter fra et design til et andet, så efterlader den delvist farverne fra det tidligere valgte design, i dette tilfælde har den ladet det sorte fra den tidligere baggrund blive, den forsvinder dog hvis man enten refresher vinduet, eller gør det i "lille vindue" og tilbage til maksimeret tilstand..
Avatar billede w13 Novice
14. oktober 2008 - 20:07 #3
Det lyder mest som en fejl i browseren. Hvilken version af IE bruger du?
Avatar billede danieru Nybegynder
14. oktober 2008 - 20:10 #4
IE7.

Og den virker forresten fint i firefox, bare ikke i IE. :)
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 23:01 #5
<ole>

Det beror på en bug i FF, at scriptet virker. Det bør ikke virke at sætte et link-element til disabled  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 23:06 #6
- og så er scriptet forøvrigt ikke kompatibelt med XHTML. Ikke at det betyder noget, da din kode jo alligevel altid vil parses som HTML-sovs, når du server dokumentet som 'text/html'  =)

Du bør nok også prøve at kikke i kildekoden i din browser. Du inkluderer vist et dokument forkert. I hvertfald har du flere DTD'er, html-, head- og body-tags - og det er en absolut no-go!
Avatar billede danieru Nybegynder
29. december 2008 - 11:13 #7
Endte op med en anden løsning.