Avatar billede jamark Praktikant
20. oktober 2008 - 09:51 Der er 1 løsning

amd64, ia64 eller x86?

Jeg skal have installeret Microsoft ® Windows Server® 2003 R2 Platform SDK for at kunne ændre i en msi-fil, men jeg aner ikke, hvilken installationsfil jeg skal vælge.

På installationssiden kan man vælge imellem 3 filer, som tilsyneladende hører til 3 forskellige platformer, nemlig amd64, ia64 eller x86. Jeg aner ikke, hvad det er, eller hvordan jeg finder ud af, hvilken platform jeg har. Er der nogen, der kan hjælpe?

Jeg kører Windows XP Home på min computer.

Linket til installationssiden er http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=0BAF2B35-C656-4969-ACE8-E4C0C0716ADB&displaylang=en
Avatar billede jamark Praktikant
20. oktober 2008 - 10:50 #1
Tror jeg er kommet frem til, at tallet er antal bit, bortset fra, at 86 er 32 bit! Altså ia64 og amd 64 er til hvis processoren har 64 bit og 86 er hvis den har 32. Jeg kan kun installere den med x86, da jeg har 32 bit