Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Felter vil ikke udskrives fra MS SQL

Hej,

Jeg er skiftet fra Access til MS SQL og har et simpelt udtræk af en post i databasen. Når jeg når til at udskrive feltet "Description" sker der ikke mere, der er indhold i dette felt og de resterende. Er der nogen der har løsningen på den gåde.

Set rs = Conn.Execute("SELECT * From Merchants WHERE id = " & Request.Querystring("id") & "")
                    Response.Write rs("MerchantName") & "<br />"
                    Response.Write rs("ValidFrom") & "<br />"
                    Response.Write rs("ValidTo") & "<br />"
                    Response.Write rs("BranchID") & "<br />"
                    Response.Write rs("AccountingID") & "<br />"
                    Response.Write rs("Description") & "<br />"
                    Response.Write rs("logo") & "<br />"
                    Response.Write rs("url") & "<br />"
                    Response.Write rs("EPI") & "<br />"
Set rs = Nothing
Avatar billede fennec Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:41 #1
Det er et "by design" problem som MS har lavet. Har desværre ikke et link til forklaringen.

Løsningen er at selecte dine nText felter til sidst på listen.

Forkert:
select id..., Description, Logo, url, EPI from ...

Rigtig:
select id..., Logo, url, EPI, Description from ...
Avatar billede fennec Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:42 #2
... Det kan dog være du stadig oplaver problemet, selv om du sætter alle dine nText felter sidst på select listen. I det tilfælde bliver du nød til at gamme alle værdier i et array også bruge det i stedet.
Avatar billede fennec Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:43 #3
Hvis du bruger MS-SQL 2005, så ændre dine nText felter til nVarchar(MAX). Så skulle du heller ikke opleve problemet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2008 - 09:56 #4
Man skal normalt tænke over 3 ting.

1) Lave sin SELECT med feltnavne (og ikke "*"), og tage de store felter (ntext og lignende) til sidst
2) Aflæse dem i samme rækkefølge som angivet i SELECT-en
3) Kun aflæse dem een gang - dvs. man typisk skal putte værdierne i variabler
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:58 #5
Felterne er allerede nVarchar(MAX), men det hjalp at sætte nVarchar-felterne til sidst.

Tak for hjælpen. Smider du lige et svar.
Avatar billede fennec Nybegynder
21. oktober 2008 - 10:23 #6
Troede ellers de havde løst problemet med MAX typen, men det har de så åbentbart ikke :(

.o) <-- One Eyed Jack