Avatar billede jily Nybegynder
21. oktober 2008 - 12:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte grafik i header og footer

Hej,

Jeg skal lave faktura og brevpapir i word og excel.

Jeg har fået det til at se nogenlunde ud i word - ved at indsætte grafik i 300DPI, og bede om at det ikke bliver skaleret.

Indsættes samme stykke grafik i excel i footeren, skalerer den automatisk selv grafikken, således at størrelsesforhold ikke matcher det i word.

Hvad vil den rigtige arbejdsgang/tilgang til at lave ovenstående være? Jeg er langt fra super bruger i office, men kan lave den grafik som skal bruges, hvis der er nogen der kan fortælle mig hvordan det på bedste vis implementeres.
Avatar billede jkrons Professor
21. oktober 2008 - 17:00 #1
Mit budskab er: I Excel - Dont do it. Header og footer i Excel adskiller sig i princippet markant fra Header og Footer i Word. Du kan måske programmere dig ud af, at få lavet den korrekte skalering, men min erfaring er at aldrig specielt godt. Bedre vil det typysk være at sætte dit regneark ind i et Word dokument.
Avatar billede jily Nybegynder
21. oktober 2008 - 18:04 #2
OK - Jeg vil lige forsøge mig med at sætte regneark ind i word. Gode råd til den bedste måde at gøre dette på?
Avatar billede jkrons Professor
21. oktober 2008 - 19:14 #3
Min erfaring her, er at det bliver bedst, hvis man indsætter det som Excel objekt. Som billede eller formateret tekst, bliver det ofte muks .-)

For god ordens skyld bør jeg nok gøre opmærksom på, at hvis regnearket er meget stort, kan det ikke lade sig gøre elegant.
Avatar billede jily Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:00 #4
Hmm excel sheetet er lavet som en fakturaudregner, så størrelen herpå kommer an på antal solgte produkter. Kan man bruge den hvis implementeret i Word? Det skulle jo gerne være sådan at man ikke både behøver åbne excel og word for at udskrive en enkelt faktura....
Avatar billede jkrons Professor
21. oktober 2008 - 22:42 #5
Du kan indsætte et regneark direkte i Word via Værktøjsknappen Microsoft Excel Regneark i Word. Så eksiterer regnearket ikek selvstændigt, men kun inde i det pågældende Word dokument.
Avatar billede jily Nybegynder
29. oktober 2008 - 12:23 #6
Jkrons - kommer du ikke lige med en besvarelse så jeg kan give dig point? Det lykkedes mig ved import i Word! Tak
Avatar billede jkrons Professor
29. oktober 2008 - 21:36 #7
Et svar :-)