Avatar billede adamsen007 Nybegynder
22. oktober 2008 - 17:03 Der er 9 kommentarer

HDD Selvtest

Hej,

Min Compaq nc6000 beder i opstartesbilledet om, at jeg kører en HDD-selvtest. Dette er nu forsøgt gentagende gange, og der står konstant at "selvtest er i gang .... 10% færdig". Og så sker der sådan set ikke meget mere!!!

HJÆLP!
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:28 #1
Hvis du har en win CD, så boot op på den. Ved første valg mellem repair og install,
vælg "R" for repair. Du kommer så ind i konsollen, og der skriver du CHKDSK /r/p
og trykker enter. læg mærke til mellemrummet ved /  Så kører windows en scandisk.
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:57 #2
Tak for svaret. Når jeg gør det, fortæller pc'en mig, at enheden har een eller flere uoprettelige fejl....
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2008 - 20:00 #3
Hvis der findes fejl, rettes de automatisk.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2008 - 20:01 #4
Ps. Når du bliver spurgt om password, og du ikke har et, så tryk på enter.
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
22. oktober 2008 - 21:17 #5
Efter at have gennemført Windows installation får jeg følgende besked:
"1720-SMART Hard Drive detects imminenet failure (Failling Attr. : 02)
Please back up the contents of the hard drive and rund HDD Self test i F10 Setup"

????
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
22. oktober 2008 - 21:21 #6
NU VIRKER DEN!!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2008 - 21:35 #7
Det lyder godt, alt kører som det skal?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. oktober 2008 - 22:15 #8
Er alt i orden?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2008 - 13:52 #9
Ok prøver med et svar, så du kan lukke spørgsmålet.