Avatar billede zantiago Nybegynder
23. oktober 2008 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

LINQ til Grid

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en class i min App_Code folder: (Orders.cs)
--------------------------------------------------------------------------
public class orders
    {
        public static IEnumerable<tblShopOrders> GetAllOrders()
        {
            ZantiagoDBDataContext db = new ZantiagoDBDataContext();

            var GetOrders = (from o in db.tblShopOrders
                          where o.Site_Id == 28
                          orderby o.ID descending
                          select new { o.Order_date, o.Name, o.Address, o.City, o.Country }).Take(100);
            return GetAllOrders;
        }
--------------------------------------------------------------------------

Og så har jeg en side hvor jeg vil binde ordrene til et grid:
--------------------------------------------------------------------------
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        orders MyOrders = new orders();

        RadGrid1.DataSource = MyOrders;
        RadGrid1.DataBind();
    }
--------------------------------------------------------------------------

Hvor er det jeg går galt i byen????? :-)

Jeg får denne fejl:
ompiler Error Message: CS0266: Cannot implicitly convert type 'System.Linq.IQueryable<AnonymousType#1>' to 'System.Collections.Generic.IEnumerable<tblShopOrders>'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2008 - 15:39 #1
return GetAllOrders;
skal nok være
return GetOrders;
Avatar billede zantiago Nybegynder
23. oktober 2008 - 16:08 #2
Yes - flot... :-)

Det er rettet men får stadig fejl:
Line 21:            return GetOrders;

Compiler Error Message: CS0266: Cannot implicitly convert type 'System.Linq.IQueryable<AnonymousType#1>' to 'System.Collections.Generic.IEnumerable<tblShopOrders>'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2008 - 16:28 #3
Hvad hvis du så caster:
return (IEnumerable<tblShopOrders>)GetOrders;
Avatar billede zantiago Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:11 #4
Unable to cast object of type 'System.Data.Linq.DataQuery`1[<>f__AnonymousType0`5[System.Nullable`1[System.DateTime],System.String,System.String,System.String,System.String]]' to type 'System.Collections.Generic.IEnumerable`1[tblShopOrders]'.
Avatar billede zantiago Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:13 #5
public class orders
    {
        public static IEnumerable<tblShopOrders> GetAllOrders()
        {
            ZantiagoDBDataContext db = new ZantiagoDBDataContext();

            var GetOrders = (from o in db.tblShopOrders
                          where o.Site_Id == 28
                          orderby o.ID descending
                          select new { o.Order_date, o.Name, o.Address, o.City, o.Country }).Take(100);
            return (IEnumerable<tblShopOrders>)GetOrders;
        }
Avatar billede zantiago Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:13 #6
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        RadGrid1.DataSource = orders.GetAllOrders();
        RadGrid1.DataBind();
    }
Avatar billede zantiago Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:14 #7
Bare lige for at skrive hvordan det ser ud nu :-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:50 #8
Hvordan ser din klasse tblShopOrders ud, for du skal kalde den i din select del og sætte værdierne ind, enten via constructor eller set-bare egenskaber.
Avatar billede zantiago Nybegynder
29. oktober 2008 - 20:08 #9
Denne løste problemet - ved ik lige hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke med IEnumerable :-/

public static IQueryable<tblShopOrders> GetAllOrders()
        {
            ZantiagoDBDataContext db = new ZantiagoDBDataContext();

            var GetOrders = (from o in db.tblShopOrders
                          where o.Site_Id == 28
                          orderby o.ID descending
                          select o).Take(100);
            return GetOrders;
        }