Avatar billede msoee Nybegynder
27. oktober 2008 - 16:01 Der er 4 kommentarer

Call-funktion der starter makroer på tværs af ark?

Hej experter

Har 6 makroer fordelt ud på 6 regneark i den samme fil.

Som det ser ud nu har jeg en knap der aktiverer makroen på det ark man befinder sig i, men det er lidt et molboarbejde at skulle aktivere makroerne på 1 ark af gangen...

Er det muligt at kunne starte alle samtidig på tværs af arkene?
Avatar billede jkrons Professor
27. oktober 2008 - 16:32 #1
Hvad gør dine makroer, så du ikke kan nøjes med en, der behandler alle ark?
Avatar billede msoee Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:38 #2
Sub HentTal()
[C2].Formula = "='C:\Dokumenter\" & [B2] & "\[Ark " & [A2] & ".xls]Driftsbudget'!$B$1"
End Sub

De henter sådanset tal fra et filnavn som varierer alt efter hvilke stamdata jeg har indtastet i arket [B2] udgør type (type 1, 2, 3 osv.) [A2] udgør årstal.
Skifter jeg så årstal opdaterer den ikke automatisk, og jeg er derfor nødt til at køre min makro igen. Derfor vil jeg gerne ha en makro som starter HentTal, HentTal1, HentTal2 osv...
Avatar billede msoee Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:23 #3
Har selv fixet det :) Alle mine makroer kunne smækkes sammen til en...
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2008 - 18:57 #4
Fint.