Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:43 Der er 18 kommentarer

Ingen lyd fra mig i Skype på en ny computer med Windows XP

Hej,
jeg har en ny computer hvor jeg har installeret den nyeste version af Skype. Når jeg ringer, kan jeg godt høre folk, men folk kan ikke høre mig. Jeg har intet eksternt device. Jeg har tjekket lydindstillingerne (nogen af dem ihf!) på min gamle maskine og overført dem til min nye, men det virker ikke! Jeg har også overført den version til den nye maskine men det virker heller ikke...
Håber virkelig nogen kan hjælpe, jeg har ikke kunnet finde præcis denne problematik i de tråde som ligger her.
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 13:47 #1
Det er sikkert ikke Skype, der er problemer med, men derimod din mikrofon.

I kontrolpanelet skal du kigge efter noget, der handler om lyd/lydenheder. Jeg har ikke selv XP, så jeg kan ikke så godt huske, hvordan du finder det.
Men der er en metode til at teste sin mikrofon og indstille indspilningen mm.

  // Steeven
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:07 #2
Hej Steeven,
jeg tror heller ikke det er Skype som der er problemer med, og heg har været rundt i kontrol panelet i lydenhedernes indstilling. Jeg har testet lyden der og i Skype på skift ved at ændre indstillinger, men det virker ikke endnu...
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 14:52 #3
Er der ikke et sted, hvor man kan teste mikrofonen?

Jeg mener, at man et sted kan se en volumenmåler. Og mens man taler ind i mikrofonen kan man så se, at volumenniveauet stiger - med mindre mikrofonen ikke virker.

  // Steeven
Avatar billede lil-zee Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:56 #4
Gå ind i KontrolPanel -> Lyd -> Så kommer der 3 faneblade, tror nok den i midten hedder Optagelse sådan noget. Find den også find den som passer til din Microfon og højreklik => Egenskaber.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:58 #5
Det er et af det jeg har prøvet faktisk, men det virker ikke. Det er som om mikrofononen slet ikke er "på".
Avatar billede lil-zee Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:00 #6
Jeg sidder faktisk med et lignende problem.

Måske er driveren til din mikrofon ikke installeret.

Kig på din mic og skriv det ned på google og indsæt driver - prøv se hvad den finder.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:04 #7
Ok.
Hvordan kan jeg "kigge på min mic"? ehemm jeg er helt out i lydverdenen af denne slags... kan den hedde noget som Realtek HD Audio input?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 15:06 #8
Hvis driveren ikke er installeret, så kan du se det her:

Kontrolpanel > Enhedshåndtering

I Enhedshåndtering har du en liste over alle enheder mm. du har indstalleret på computeren. Hvis du har en enhed tilsluttet, som ikke er brugbar, fordi driveren ikke er installeret, bør der være et gult spørgsmålstegn eller lignende at se.

Hvis dette er tilfældet, så højreklik på spørgsmålstegnet og klik "Opdater". Der kommer en kort guide frem, som du skal følge.

  // Steeven
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:10 #9
enhedshåndtering kan jeg ikke se i kontrol panelet... det er ikke lyde og lydenheder du mener?
Avatar billede lil-zee Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:27 #10
Nej .

Højreklik på denne computer => Egenskaber => Fanebladet "Endhedshåndtering"
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 15:50 #11
Okay, undskyld en forkert vejledning. Det er et stykke tid siden jeg selv havde XP.

  // Steeven
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:16 #12
Helt i orden. Der er ikke noget spørgsmålstegn ved nogen af dem. Der er codecs til lydenheder, drivere til ældre lydenheder etc.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 20:15 #13
Hmm...

Er du sikker på, at du har sluttet mikrofonstikket til?

  // Steeven
Avatar billede lil-zee Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:02 #14
first of all...

nu sidder jeg ikke ved xp, men uheldigvis (for mig selv), vista.
Så jeg kan ikke huske hvordan XP reagerer på et USB plug, men det, efter min bedste overbevisning, søger den selv efter driveren og installerer den.

Ang. længere oppe hvor du skriver "det som om den ikke er "på"" - altså er navnet fra din MIC ikke i listen over de aktiverede / deaktiverede visninger i listen under kontrolpanel -> lyd -> optagelse ?

Hvis ikke, så er det muligvis driveren.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:47 #15
Hej igen, jeg har som sagt intet eksternt device, dvs jeg har kun den intern mikrofon.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:47 #16
interne mikrofon
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:49 #17
kan navnet på mikrofonen være "Realtek HD Audio input"?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 22:32 #18
Har du fået svar på dit spørgsmål? Så er det nok tid at få det lukket.