Avatar billede spijon Nybegynder
03. november 2008 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

højre klik på skrivebord er ændret efter install af office 2007

Gør det lidt hurtigt da jeg skal ud af døren.

Efter jeg installerede Office 2007 pakke "hurtigt" er min højre klik menu på skrivebord blivet ændret så f.eks New - notepad osv ikke mere findes...Og er blevet udskiftet med en masse office crap som jeg aldrig får brug for..

ss:
http://gratisupload.dk/download/17311/

Mit OS er Vista 64bit og orker ikke rodde med for meget regedit hvis jeg kan komme uden om det.

Før havde jeg bare std. ting og lidt winrar options.

Findes der ikke et sted i vista/office hvor man kan lave add/remove en custom højre menu / eller et smart/gratis program.

Hvis nogen har en "let" løsning så skriv og får points og en ven :)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. november 2008 - 19:33 #1
Det skulle ShellExView kunne klare, jeg har dog ikke selv brugt programmet: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html
Avatar billede spijon Nybegynder
05. november 2008 - 01:14 #2
Synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen steder i det prg der desværre.. Og uninstall af office hjalp ikke. + ingen options i install om man vil ha det eller ej.

Fandme dårligt af MS ikke har en let måde at edit i højre klik menu... har lige skrevet en email som sikkert aldrig vil blive læst.

Virker som den eneste mulighed er regedit.. hvis ingen har en lettere løsning???
Avatar billede c_skytte Nybegynder
06. november 2008 - 08:30 #3
Hey,

Prøv det her prog, så:
http://www.nirmaltv.com/2007/12/10/how-to-configure-windows-right-click-menu/

...det ser overskuligt ud!!!  :)
Avatar billede hcars Novice
07. november 2008 - 21:13 #4
Kommer genvejene ikke tilbage, når du har brugt dem en gang eller 2 (altså f. eks. åbnet notepad fra skrivebordet). Jeg kører Open Of. og får under "Ny" mulighed for at åbne bl. a. Open Of-tekst-dok  eller  bare tekstdok (altså notepad).

Eller vil jeg foreså dig en genvej til Notepad på skrivebordet og via egenskaber vælge "N" som genvejstast, så du kan åbne vha. Ctrl+Alt+N.
Avatar billede spijon Nybegynder
24. december 2009 - 13:15 #5
En af dem som har prøvet at hjælpe skriv et "svar" og få points.

Løste problemet på anden måde.
Avatar billede spijon Nybegynder
24. december 2009 - 13:22 #6
Intet af dem som er blevet skrevet virker så points ryger tilbage..

Vil dog også anbefale open office til andre.