Avatar billede beta Nybegynder
04. november 2008 - 10:52 Der er 3 kommentarer

Program til at hente billeder fra webside

I forbindelse med download af wallpapers til brug som pauseskærm efterlyses et program som kan hente billeder fra en webside, dvs. et program hvor linket indsættes, og det så dowloader indholdet/kategorien på websiden til en/flere mapper på ens harddisk, hvor man så kan sortere i dem. Det er normalt kun muligt at hente 1 billede af gange.

For længe siden havde jeg et sådan program, men programnavnet er desværre glemt. Programmet kunne dog ikke bruges til/på alle websider.

Kategori "Fri debat" er valgt, da jeg er i tvivl om hvor spørgsmålet skal/bør placeres.
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. november 2008 - 11:51 #1
Her er en firefox add-on, jeg vil tro kan gøre det du leder efter.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3404
Avatar billede beta Nybegynder
05. november 2008 - 20:35 #2
Tak for dit svar. Jeg har kun brugt Mozilla ganske lidt, så det var en overraskelse at der findes et sådan plugin. Jeg har dog ikke før arbejdet med .XPI formatet, så jeg var nød til at installere "Save Image" plugin'et via. "Funtioner -> Tilføjelser" i Mozilla's, da jeg ikke er klar over hvordan en fil i .XPI format skal installeres (?)

Desværre ser det ud til at "Save Image" plugin'et kun downloader hvad der ses på siden i et meget lille format (thumbnails), og ikke de "bagvedliggende" billeder i sub-dir's i fuld størrelse(r)

Dette er fra denne webside hvor jeg ønsker at hente div. baggrundsbilleder :

www.interfacelift.com

Da jeg søgte på "Save Image" i Mozilla, blev der også fundet andre ligende plugins, og dem installerede jeg. Men hvor ser/finder jeg disse i Mozilla ?

"Save Image" finder jeg under "Funktioner", og jeg troede at de andre plugins også var at finder der, men jeg kan ikke se dem nogle steder (?)

Se de 2 skærmdumps som jeg har oploadet her :

* Funktioner -> Save Image :

http://peecee.dk/upload/view/138799

* Plugins som er downloaded :

http://peecee.dk/upload/view/138800
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. november 2008 - 21:00 #3
Det er forskelligt fra plugin til plugin, hvordan man bruger dem. Prøv at gå ind på hjemmesiderne til de respektive plugins, der plejer de at have en brugervejledning.