Avatar billede armania Nybegynder
06. november 2008 - 00:13 Der er 15 kommentarer

IBM T42 - kode allerede ved opstart

Hej!,

Jeg har købt et bærbar efter konkursbo!

Jeg har ikke haft mulighed for at tjekke den inden om det hele skal virke.

Nu er jeg stødt på problemet, at når jeg starter den op, så spørger den efter kode. Allerede i DOS.
Dvs. den booter slet ikke Windows.

Hvordan kan man komme af med den?
Jeg har søgt lidt på nettet, og kan forstå at det skal lidt mere teknisk indgreb til.

Er der nogen der har erfaring med dette, og måske kan hjælpe med dette mod betaling?

På forhånd tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2008 - 06:50 #1
Du kan læse på dette link til aller sidst nederst på siden, kan være at det er løsningen.  http://www.helgec.dk/password.html
Avatar billede armania Nybegynder
06. november 2008 - 21:06 #2
Hej,

tak for linket. Har prøvet det men det virker desværre ikke.

Har brandt den som ISO og det samme sker ved opstart.
Har prøvet at trykke på F10 og F12 men det hjælper hellere ikke :(
Avatar billede hat1 Nybegynder
06. november 2008 - 22:16 #3
Den kan være at der er sat et harddisk pw på denne maskine. Pil hardisken ud (den sidder med 1 skrue i bunden) og se om den så prompter for pw. Hvis der er sat et harddisk er der kun en udvej mig bekendt og det er at skifte disken.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 06:39 #4
Jeg er bange for at du ikke kan fjerne koden som sidder på bundkortet, så er eneste mulighed at henvende dig til IBM hedder noget andet i dag, de er så de eneste der kan fjerne koden.
Avatar billede armania Nybegynder
07. november 2008 - 09:15 #5
Hej,
tak for Jeres svar! :)
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 09:39 #6
Du skal nok have en form for kvitering med til IBM så de kan se at du er retmessig ejer af komputeren, eller også skal du have fat i et nyt bundkort.
Avatar billede armania Nybegynder
07. november 2008 - 10:08 #7
Jeg prøver :) Tak
Avatar billede hat1 Nybegynder
07. november 2008 - 14:11 #8
Nej. Hvis det er et harddiskpw som er sat hjælper det ikke at skifte boardet. Tag som sagt disken ud og se om den kommer videre. Prøv det førts!!!
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 14:20 #9
Han kan ikke komme ind i bios altså er det ikke HD.
Avatar billede hat1 Nybegynder
07. november 2008 - 18:54 #10
Man går da i bios med F1 og ikke med hverken f10 eller f12.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. november 2008 - 06:49 #11
Eller med Delete.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 12:45 #12
Sker der noget her?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2008 - 12:49 #13
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
24. december 2008 - 08:40 #14
Har du fuldstændig opgivet?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. januar 2009 - 07:45 #15
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det.