Avatar billede rasmus_h Nybegynder
06. november 2008 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Software pakke til klargøring

Hej

Jeg servicere lidt computere rundt omkring, og kunne godt tænke mig at lave en slags software pakke jeg kan udnytte til dette.

Jeg tænker på at samle diverse små nyttige programmer som en frisk XP eller Vista installation behøver for at være "brugervenlig" - som fx Adobe Reader, Flash, Java etc.

Har nogle af jer nogle gode bud til software man bør ligge med, meget gerne freeware eller lign. Ligeledes hvis der er nogle væsentlige ms updates jeg bør have i tanke (er klar over SP3 hhv SP1)

Venlig Hilsen
Rasmus
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. november 2008 - 17:34 #1
Måske unattended windows installation er en løsning, hvor du kan integrerer updates, drivers og programmer på en windows cd, og så blot booter den op, så kører den selv.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
06. november 2008 - 17:36 #2
Der kommer jo konstant opdateringer på diverse programmer, så det er uanset hvad, en software pakke som kommer til at kræve opdatering med tiden.

Ydermere skal det jo nok tages i betragtning hvad computerne du servicerer bruges til.

WinRAR, AVG Free og VLC Media Player er da et par bud, sammen med dem du nævner selv.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
06. november 2008 - 18:05 #3
når jeg geninstallere computere for folk, så bruger jeg denne software løsning:
Avast Antivirus, Comodo Firewall Pro, aMSN messenger, OpenOffice.Org, VLC Media Player, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Mozilla Sunbird samt 7-Zip.

Disse programmer er endten freeware eller open-source.
:)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
10. juli 2009 - 04:45 #4
Gode input jeg har fået, jeg siger tusind tak.

Vil I lægge nogle svar så vi kan få lukket denne tråd? :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. juli 2009 - 13:30 #5
Svar :)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. december 2009 - 22:21 #6
... Hvis det var mig man ventede på.